Show simple item record

dc.contributor.authorKuoremäki, Reija
dc.contributor.authorKaasalainen, Karoliina
dc.contributor.authorKilpi, Otto
dc.contributor.authorRuohonen, Toni
dc.date.accessioned2018-02-26T06:56:47Z
dc.date.available2018-02-26T06:56:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57177
dc.descriptionTässä posterissa kuvataan uusi, digitaalisia ratkaisuja hyödyntävä palvelumalli kansansairauksien varhaisen vaiheen ennaltaehkäisyyn. Palvelumallin keskeiset tavoitteet ovat riskitekijöiden tunnistaminen varhaisessa vaiheessa ja yksilöiden motivointi terveellisiin elintapoihin. Keskeinen muutos verrattuna nykyiseen palveluprosessiin on vastuiden ja velvollisuuksien jakautuminen kansalaisen, SOTE-henkilöstön (mm. lääkärit, hoitajat, terapeutit) sekä muiden hyvinvointitoimijoiden (esim. liikunta– ja ravintovalmentajat, apteekit, järjestöt) kesken. Terveyttä edistävät elintavat ovat todennäköisempiä, jos kansalaisilla on motivaatiota, mahdollisuuksia ja valmiuksia elintapojen ylläpitämiselle ja muuttamiselle (Michie ym. 2011). Tarkastelemme digitaalisia ratkaisuja ja eri tahojen tehtäviä ennaltaehkäisyssä Prochaskan ja DiClementen (1983) muutosvaihemallin vaiheiden kautta. Tämä osatutkimus on osa Jyväskylän yliopiston informaatioteknologian tiedekunnan Asiakas online -hanketta. Älyllä terveyteen - Älyllä tulevaisuuteen -monitieteellinen tiedepäivä, Jyväskylä 1.11.2017.
dc.titleDigitaalinen palvelumalli kansansairauksien ennaltaehkäisyssä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201802261594
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record