University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Artikkelit
  • Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta
  • View Item
JYX > Artikkelit > Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta > View Item

Let's Play pelikokemuksellisen muistitiedon tuottajana

ThumbnailPublisher's PDF
View/Open
424.3 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Kerttula, T. (2017). Let's Play pelikokemuksellisen muistitiedon tuottajana. Ennen ja nyt : historian tietosanomat, 2017(1). https://journal.fi/ennenjanyt/article/view/108789/63786
Published in
Ennen ja nyt : historian tietosanomat
Authors
Kerttula, Tero
Date
2017
Discipline
Nykykulttuurin tutkimusContemporary Culture
Copyright
© Kerttula & Agricola - Suomen historiaverkko, 2017.

 
Publisher
Agricola, Suomen historiaverkko; Historiallinen Yhdistys ry; Suomen Historiallinen Seura ry; Turun Historiallinen Yhdistys ry
ISSN Search the Publication Forum
1458-1396
Keywords
Let's Play pelitutkimus pelaajat kokemukset narratiivisuus kokemuskerronta

Original source
https://journal.fi/ennenjanyt/article/view/108789/63786

URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201801031043

Publication in research information system

https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27814695

Metadata
Show full item record
Collections
  • Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta [4480]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Palveluiden myynti videopelialalla ja sen vaikutus alan liiketoimintamalleihin 

    Siltakorpi, Jukka (2018)
    Tutkielmassa selvitetään, millä tavoin videopelien tarjoamien palveluna vaikuttaa videopelialla toimivien yritysten liiketoimintamalleihin. Samalla kerrotaan, mitä Games as a Service (GaaS), eli pelien tarjoaminen palveluna, ...
  • The unknown player : accommodation behaviour in real-time strategy gaming communities 

    Müller-Braune, Frederic (2018)
    Playing computer games is a hobby shared by many people of different national and cultural backgrounds worldwide. Therefore, it fits well as a testing ground for intercultural communication theory. This qualitative study ...
  • Mitä pelit merkitsevät? 

    Arjoranta, Jonne (Vastapaino, 2022)
  • Vuorovaikutus pelaajayhteisöissä 

    Siitonen, Marko (Vastapaino, 2022)
  • Challenge types in gaming validation of video game challenge inventory (CHA) 

    Vahlo, Jukka; Karhulahti, Veli-Matti (Elsevier, 2020)
    Challenge is a key motivation for videogame play. But what kind of challenge types videogames include, and which of them players prefer? This article answers the above questions by developing and validating Videogame ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre