Show simple item record

dc.contributor.advisorHakala, Juha
dc.contributor.authorLuoma, Sanna
dc.date.accessioned2017-12-28T14:07:10Z
dc.date.available2017-12-28T14:07:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1810087
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/56550
dc.description.abstractTässä tutkimuksessa tutkittiin englantia opettavien luokanopettajien käsityksiä monipuolisuudesta englannin tunneilla, sekä luokanopettajien käyttämiä työtapoja ja sitä, miten he ottavat opetuksessaan monenlaiset oppijat huomioon. Lisäksi tutkittiin, mitä kehittämistoiveita luokanopettajilla oli opetukselleen. Tutkimus on laadullinen tutkimus, jossa käytettiin aineistolähtöistä sisällönanalyysia aineiston analyysimenetelmänä. Tutkimus toteutettiin kesäkuussa 2017. Aineisto kerättiin Webropol -kyselyohjelmiston avulla, jonka linkki jaettiin Facebookissa, Alakoulun aarreaitta- ja Alakoulun kieltenopettajat -ryhmissä. Vastauksia kyselyyn tuli 30. Luokanopettajien käsityksiin monipuolisuudesta kuuluivat monipuoliset harjoitteet, erilaiset työtavat, laaja-alainen osaaminen, oppijoiden huomioon ottaminen, laajat oppimiskokonaisuudet ja autenttinen materiaali. Luokanopettajien käyttämiä työtapoja olivat itsenäinen työskentely, vuorovaikutus, kirjatyöskentely, draama, suullisuus, toiminta ja visuaalisuus. Luokanopettajat ottivat monenlaiset oppijat huomioon eriyttämällä, erilaisilla tehtävillä ja vaihtelevilla työtavoilla. Lisäksi opettajan oma asenne oli tärkeä. Luokanopettajien kehittämistoiveisiin kuuluivat itsensä kehittäminen, työtapojen monipuolistaminen, eriyttämisen lisääminen, oppiaineiden yhdisteleminen, tilat ja materiaalit, sekä kirjasta vapautuminen.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (55 sivua)
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.othervieras kieli
dc.subject.othertyötavat
dc.subject.otheroppiminen
dc.subject.othermonenlaiset oppijat
dc.subject.otheropetuksen kehittäminen
dc.titleLuokanopettajien käsityksiä monipuolisista opetus- ja oppimismenetelmistä sekä monenlaisista oppijoista englannin kielessä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201712284892
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Education and Psychologyen
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineLuokanopettajakoulutusfi
dc.contributor.oppiaineTeacher Educationen
dc.subject.methodSisällönanalyysi
dc.subject.methodKvalitatiivinen tutkimus
dc.date.updated2017-12-28T14:07:11Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi103
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysoopetusmenetelmät
dc.subject.ysoluokanopettajat
dc.subject.ysotyötavat
dc.subject.ysoitseohjautuvuus
dc.subject.ysoeriyttäminen
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record