dc.contributor.advisor | Hakala, Juha | |
dc.contributor.author | Luoma, Sanna | |
dc.date.accessioned | 2017-12-28T14:07:10Z | |
dc.date.available | 2017-12-28T14:07:10Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1810087 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/56550 | |
dc.description.abstract | Tässä tutkimuksessa tutkittiin englantia opettavien luokanopettajien käsityksiä monipuolisuudesta englannin tunneilla, sekä luokanopettajien käyttämiä työtapoja ja sitä, miten he ottavat opetuksessaan monenlaiset oppijat huomioon. Lisäksi tutkittiin, mitä kehittämistoiveita luokanopettajilla oli opetukselleen.
Tutkimus on laadullinen tutkimus, jossa käytettiin aineistolähtöistä sisällönanalyysia aineiston analyysimenetelmänä. Tutkimus toteutettiin kesäkuussa 2017. Aineisto kerättiin Webropol -kyselyohjelmiston avulla, jonka linkki jaettiin Facebookissa, Alakoulun aarreaitta- ja Alakoulun kieltenopettajat -ryhmissä. Vastauksia kyselyyn tuli 30.
Luokanopettajien käsityksiin monipuolisuudesta kuuluivat monipuoliset harjoitteet, erilaiset työtavat, laaja-alainen osaaminen, oppijoiden huomioon ottaminen, laajat oppimiskokonaisuudet ja autenttinen materiaali. Luokanopettajien käyttämiä työtapoja olivat itsenäinen työskentely, vuorovaikutus, kirjatyöskentely, draama, suullisuus, toiminta ja visuaalisuus. Luokanopettajat ottivat monenlaiset oppijat huomioon eriyttämällä, erilaisilla tehtävillä ja vaihtelevilla työtavoilla. Lisäksi opettajan oma asenne oli tärkeä. Luokanopettajien kehittämistoiveisiin kuuluivat itsensä kehittäminen, työtapojen monipuolistaminen, eriyttämisen lisääminen, oppiaineiden yhdisteleminen, tilat ja materiaalit, sekä kirjasta vapautuminen. | fi |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (55 sivua) | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.subject.other | vieras kieli | |
dc.subject.other | työtavat | |
dc.subject.other | oppiminen | |
dc.subject.other | monenlaiset oppijat | |
dc.subject.other | opetuksen kehittäminen | |
dc.title | Luokanopettajien käsityksiä monipuolisista opetus- ja oppimismenetelmistä sekä monenlaisista oppijoista englannin kielessä | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201712284892 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu | fi |
dc.type.ontasot | Master's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Education and Psychology | en |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Luokanopettajakoulutus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Teacher Education | en |
dc.subject.method | Sisällönanalyysi | |
dc.subject.method | Kvalitatiivinen tutkimus | |
dc.date.updated | 2017-12-28T14:07:11Z | |
dc.rights.accesslevel | restrictedAccess | fi |
dc.contributor.oppiainekoodi | 103 | |
dc.subject.yso | englannin kieli | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | opetusmenetelmät | |
dc.subject.yso | luokanopettajat | |
dc.subject.yso | työtavat | |
dc.subject.yso | itseohjautuvuus | |
dc.subject.yso | eriyttäminen | |
dc.rights.accessrights | Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat. | fi |
dc.rights.accessrights | This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities. | en |