Graafisten käyttöliittymien testaus ja testausviitekehykset
Testiautomaation toteuttaminen on tärkeä vaihe ohjelmistokehityksessä. Sen hankaluus ja ajanvienti vaihtelevat paljon riippuen testaustyökalujen- ja viitekehyksen valinnasta. Erityisen hankalaa on toimivan testiautomaation toteuttaminen graafiselle käyttöliittymälle. Tämän tutkielman tarkoituksena on vertailla eri testausviitekehysten toimivuutta graafisen käyttöliittymän testauksessa. Tavoitteena on selvittää, mitä merkittäviä eroja testausviitekehyksillä on, ja mitä hyötyä ne tarjoavat. Implementing test automation is an important phase in software development. Its difficulty and the amount of time required depend greatly on the chosen test automation tools and framework. Implementing a functioning test automation is particularly difficult for graphical user interfaces. The purpose of this thesis is to compare the usefulness of different testing frameworks in the testing of a graphical user interface. The goal is to find out what important differences the testing frameworks have, and what advantages they offer.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5327]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Graafisten käyttöliittymien regressiotestauksen automatisointi
Tuominen, Markus (2014)Testaaminen on järjestelmäkehityksen elintärkeä osa. Järjestelmien jatkuva mo- nimutkaistuminen ja erityisesti graafisten käyttöliittymien lisääntyminen johtaa siihen, että laadunvarmistuksen merkitys kasvaa ... -
Graafisten käyttöliittymien visuaalinen suunnittelu ja sen vaikutus käyttäjäkokemukseen
Lilja, Atte (2022)Graafiset käyttöliittymät ovat olleet useimpien ohjelmistojen standardeina jo useita vuosikymmeniä. Teknologian käytön kasvaessa räjähdysmäisesti ei enää riittänyt, että asiantuntijat ja suunnittelijat tekivät käyttöliittymät, ... -
Ikä muuttujana graafisten käyttöliittymien suunnittelussa
Kimpimäki, Pyry (2024)Käyttöliittymä on käyttäjän ja järjestelmän välinen rajapinta. Digitaalisten järjestelmien tapauksessa tämä on useimmiten erillinen järjestelmä, jonka kautta käyttäjä hallitsee ohjelmistoa, ja käyttää sen toimintoja. Yksi ... -
Graafisten seikkailupelien käyttöliittymien kehitys
Koskela, Jukka (2016)Videopelit ovat viime vuosina nousseet suuren yleisön tietoisuuteen, mistä etenkin täällä Suomessa on kiittäminen kotimaisten pelifirmojen menestystari-noita. Yksi tekijä videopelien suosion takana on niiden kyky tuottaa ... -
Graafisten käyttöliittymien ohjelmointi
Mattila, Erkki (1993)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.