Sosiaalinen media yrityksen sisäisessä viestinnässä
Abstract
Tässä tutkielmassa käsitellään sosiaalista mediaa yrityksen sisäisen viestinnän
välineenä. Yritykset ovat ottaneet sosiaalisen median osaksi ulkoista viestintäänsä, kuten markkinointia. Vähitellen sosiaalinen media on kuitenkin valtaamassa alaa myös yritysten sisäisestä viestinnästä. Aiheen tutkiminen on mielenkiintoista aiheen ajankohtaisuuden vuoksi. Esimerkiksi Suomessa suurissa
yrityksissä on otettu käyttöön sosiaaliseen mediaan pohjautuvia sisäisen viestinnän
järjestelmiä. Aiheesta löytyy kuitenkin hyvin vähän tutkimustuloksia;
tämä tekee aiheen tutkimisesta entistä tärkeämpää. Tutkielmassa pyritään vastaamaan
kirjallisuuden avulla kysymyksiin siitä, mitä ominaisuuksia sisäisellä
viestinnällä on olemassa ja mitä näistä ominaisuuksista sosiaalisella medialla on.
Päätutkimuskysymyksenä on näiden johdannainen, eli miten sosiaalinen media
toimii sisäisen viestinnän työkaluna. Tutkielmassa havaittiin, että sosiaalinen
media on hyvin monimutkainen käsite, ja tämän vuoksi sille on vaikea löytää
yksiselitteistä määritelmää. Tutkielmassa havaittiin myös, että sosiaalisen median
käyttöönotolla sisäisessä viestinnässä on aiempien tutkimusten perusteella
enemmän haasteita kuin suoranaisia hyötyjä. Tämä luo mielenkiintoa jatkotutkimuskysymysten
pohtimiselle.
Main Author
Format
Theses
Bachelor thesis
Published
2017
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201712084563Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish