Communication Practices and Social Tie Formation: A Case Study of Recreational Lifestyle Sports Cultures
Ehrlén, V. (2017). Communication Practices and Social Tie Formation: A Case Study of Recreational Lifestyle Sports Cultures. International Journal of Sport Communication, 10(3), 393-413. https://doi.org/10.1123/ijsc.2017-0032
Julkaistu sarjassa
International Journal of Sport CommunicationTekijät
Päivämäärä
2017Tekijänoikeudet
© 2017 Human Kinetics. This is a final draft version of an article whose final and definitive form has been published by Human Kinetics. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
This case study examines contemporary recreational sports practitioners’ communication practices and social tie formation from the perspective of two lifestyle sports disciplines: climbing and trail running. Online survey results from 301 climbers and trail runners from Finland indicate that computer-mediated communication (CMC) has established its place in recreational lifestyle sports cultures; however, it has not done it at the expense of face-to-face (FtF) communication. Online interaction produces weak social ties with instrumental and informative value, but physical location is essential in establishing ties with emotional and appraisal value. This paper argues that it is the sports subculture and individual practitioners’ needs that define how interaction is realized, and what importance different online and off-line communication practices have. Besides studying communication practices, this case study explores the social meanings practitioners attribute to their social contacts.
...
Julkaisija
Human KineticsISSN Hae Julkaisufoorumista
1936-3915Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27172456
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Strategic influencer communication and formation of purchase intention in social networking sites
Soininen, Sampo (2020)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia, kuinka ostoaikomus muodostuu sosiaalisen median kanavissa kuten YouTubessa, Facebookissa tai Instagramissa hyödyntäen vaikuttajamarkkinointia markkinointikeinona. Tutkimuksen ... -
Using Slack for computer-mediated communication to support higher education students’ peer interactions during Master’s thesis seminar
Tuhkala, Ari; Kärkkäinen, Tommi (Springer, 2018)Our study contributes to the research on computer-mediated communication in higher education by experimenting a modern communication tool called Slack. In particular, we consider using Slack to support students’ peer ... -
Toimiva yhteistyö : työelämän vuorovaikutussuhteet, tiimit ja verkostot
Aira, Annaleena (University of Jyväskylä, 2012) -
Social Networks, Communication and the Internet
Turunen, Arja (Ethnos ry, Suomen Kansatieteilijoöden Yhdistys, 2015) -
"We fangirls need our fanservice" : a study on the topics of discussion in a predominantly female online football community
Valkonen, Anna (2013)Tämä tutkielma tarkastelee pääosin naisten muodostamaa Livejournal-yhteisöä, jonka kieli on englanti ja keskustelun aihe jalkapallo. Pyrin selvittämään, miten yhteisön jäsenet käsittelevät perinteisesti miehiseksi miellettyä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.