Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSeppänen, Ville
dc.contributor.authorLähteenmäki, Petra
dc.date.accessioned2017-06-09T13:22:18Z
dc.date.available2017-06-09T13:22:18Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54398
dc.description.abstractDatan lisääntyessä nykyinen liiketoimintaympäristö vaatii yrityksiä analysoimaan ja käsittelemään suuria määriä dataa päätöksenteon tueksi. Business Intelligencellä ja Analyticsillä viitataan tekniikoihin, jotka analysoinnin avulla tukevat yrityksen päätöksenteon prosesseja ja tehostavat kykyä liiketoiminnan suuntausten ennustamiseen muuttuvissa ympäristöissä. Datalähtöisyyden ohella asiakaskeskeiset strategiat ja asiakkaiden huomioon ottaminen liiketoiminnassa ovat yhä merkittävämmässä roolissa. Asiakkuudenhallinnalla viitataan prosesseihin ja toimiin, joiden avulla pyritään kehittämään asiakastietoutta ja tätä kautta tavoitellaan liiketoimintaa, joka vastaa paremmin asiakkaiden tarpeisiin ja toiveisiin. Tämä tutkielma pyrkii selvittämään Business Intelligencen ja Analyticsin tuomia hyötyjä osana asiakkuudenhallintaa. Tutkimus suoritetaan systemaattisena kirjallisuuskatsauksena ja sen tavoitteena on vastata seuraaviin tutkimuskysymyksiin: ”Miksi analytiikkaa hyödynnetään osana asiakkuudenhallintaa?” ja ”Miten Business Intelligence & Analytics edesauttaa nykyisten asiakkuuksien hallintaa ja kehittämistä?” Tutkimuksessa havaitaan datan ja analytiikan tukevan asiakkuudenhallintaa helpottamalla asiakkuuksiin liittyvää päätöksentekoa, tukemalla onnistunutta asiakassegmentointia ja edesauttamalla asiakaskunnan lojaliteetin säilymistä ja sen kehittämistä.fi
dc.description.abstractAs the amount of data increases, the current business environment requires companies to analyze and handle large amounts of data to support decision making processes. Business Intelligence and Analytics refers to techniques which, through analysis, support business decision making processes and enhance the ability to predict prospective business trends in a changing environment. In addition to data driven business, customer centric strategies and customer engagement are increasingly important. Customer Relationship Management refers to processes and actions, which aim to enhance customer awareness and provide products and services that better responds to customer’s needs and aspirations. The intention of this thesis is to clarify the benefits of Business Intelligence and Analytics as part of Customer Relationship Management. The research is conducted as a systematic literature review and it aims to answer the following research questions: " Why is analytics being exploited as part of customer relationship management?" and "How does Business Intelligence & Analytics help to manage and improve existing customer relationships?" The findings of this research are the following: data and analytics support CRM by facilitating the decision processes related to customer relationship, by supporting effective customer segmentation and by enabling customer loyalty and its development.en
dc.format.extent29
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherBusiness Intelligence & Analytics
dc.subject.otherasiakkuudenhallinta
dc.subject.otherCRM
dc.subject.otherasiakaslähtöisyys
dc.subject.otherdata
dc.subject.otheranalytiikka
dc.titleBI&A:n hyödyntäminen asiakkuudenhallinnassa ja sen kehittämisessä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201706092771
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.date.updated2017-06-09T13:22:19Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot