Espanjankielisen blogosfäärin hyödyntäminen informaalissa kielenoppimisessa
Pelttari, S. (2017). Espanjankielisen blogosfäärin hyödyntäminen informaalissa kielenoppimisessa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 10.5.2017 (Toukokuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/article/espanjankielisen-blogosfaarin-hyodyntaminen-informaalissa-kielenoppimisessa/
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2017Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Internet- ja digiaika ovat luoneet informaalin kielenoppimisen tueksi lukuisia uusia mahdollisuuksia. Blogosfääri on yksi näistä. Tässä kirjoituksessa pohditaan espanjankielisen blogosfäärin hyödyntämistä espanjan kielen oppimisessa ja opetuksessa, osittain oppijan mielenkiinnon kohteista käsin. Kirjoituksessa korostetaan, että tietoisuutta eri informaaleista oppimisympäristöistä tulisi entisestään lisätä niin oppijoiden kuin opettajienkin keskuudessa.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/article/espanjankielisen-blogosfaarin-hyodyntaminen-informaalissa-kielenoppimisessa/Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
”Kirjoittaminen on tehnyt tehtävänsä” : opettajan itsereflektio ja informaali oppiminen blogiteksteissä
Kosonen, Annamari (2019)Tässä maisterintutkielmassa tutkitaan opettajan itsereflektion ja informaalin oppimisen kuvauksia luokanopettajan blogikirjoituksissa. Tutkimuksessa sovelletaan narratiivista tutkimusotetta, analyysimenetelmänä on käytetty ... -
Learning to Act in the Social World : Building Interactional Competence through Everyday Language Use Experiences
Piirainen-Marsh, Arja; Lilja, Niina (Routledge, 2022)This chapter discusses how everyday interactions in second language speakers’ daily life provide occasions for language learning and how language use experiences can be utilized in developing L2 pedagogy. It shows how the ... -
Matematiikan kirjoittaminen verkko-oppimisympäristöissä : erilaisia menetelmiä
Zhidkikh, Denis (2018)Verkko-oppimisympäristöjen integrointi matematiikan opetukseen on aihe, jota tarkasteltu laajasti. Eräs aiheeseen liittyvä ongelma on matemaattisen tekstin ja matematiikan kirjoittamisen sähköistäminen opetuksen kannalta ... -
Virtuaalisten oppimisympäristöjen saavutettavuuden haasteita korkeakoulukontekstissa
Kuikka, Salla (2018)Verkkoon rakennetuilla oppimisympäristöillä eli virtuaalisilla oppimisympäristöillä ja niiden alalajityyppinä tunnetuilla oppimisen hallintajärjestelmillä on suuri rooli erityisesti korkeakouluissa, jossa on tyypillistä, ... -
"Käytän TikTokia korjatakseni kielioppivirheitäni" : les réseaux sociaux comme outil dans l'apprentissage du français
Joenväärä, Helmi (2022)Tämän kandidaatin tutkielman aiheena on lukiolaisten sosiaalisen median käyttö ranskan kielen opiskelussa. Sosiaalinen media on kasvattanut suosiotaan viimeisen vuosikymmenen aikana etenkin nuorten parissa, ja uusia alustoja ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.