Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorSuoranta, Piia
dc.date.accessioned2017-05-16T10:51:03Z
dc.date.available2017-05-16T10:51:03Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53966
dc.description.abstractKielten opiskelu on yhä multimodaalisempaa. Tutkimustieto tietyistä medioista ja välineistä luokkahuoneessa on kasvanut viimeisen vuosikymmenen aikana sekä kansainvälisesti, että Suomessa. Erityisesti opettajien näkemyksiä ja kokemuksia erilaisten internet materiaalien käytöstä osana opetusta on tutkittu, mutta tämän seurauksena oppilaiden näkökulma on jäänyt vähäiseksi. Tutkielman fokukseksi valikoitui käyttäjäkeskeiset mediat. Käyttäjäkeskeisillä medioilla tarkoitetaan internet materiaaleja, joiden sisältö on sivun käyttäjien tuottamaa ja jakamaa. Käyttäjäkeskeisten medioiden huomio keskittyy siis luovaan sisältöön ja sen tuottamiseen. Tästä hyviä esimerkkejä ovat muun muassa YouTube ja Wikipedia. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää mitkä ovat lukio-asteella olevien oppilaiden kokemukset ja preferenssit liittyen käyttäjäkeskeisiin medioihin opetuksessa. Tämän lisäksi tarkoituksena oli laajentaa yleistä käsitystä ja arvostusta oppilasnäkökulmasta ja oppijan osallistumisesta luokassa. Sisällyttämällä teknologiaa ja erityisesti käyttäjäkeskeisiä medioita opettamiseen on suurta potentiaalia edistää näitä ilmiöitä. Tulokset osoittivat paljolti samoja asenteita ja kokemuksia, kuin aikaisemmat tutkimukset, vaikka näkökulma vaihtuikin opettajista oppilaisiin. Suurin osa oppilaista kokee käyttäjäkeskeisten medioiden käytön positiivisena. Erityisesti sen vaikutukset motivaatioon, mielenkiintoon ja jaksamiseen nähtiin hyödyllisenä. Käyttäjäkeskeisten medioiden hyödyt ja niiden tarjoamien mahdollisuuksien esille tuominen, tulee toivottavasti rohkaisemaan opettajia lähestymään uusia opettamis- ja tiedonesittämistapoja, sekä oppilaita vaatimaan lisää menetelmiä jotka hyödyttävät heidän oppimistaan eniten.fi
dc.format.extent24
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherEFL
dc.subject.otheruser-generated content
dc.subject.otherlearning materials
dc.subject.otherstudent perspective
dc.subject.otherquestionnaire
dc.titleFinnish upper secondary level students' experiences and preferences of user-generated media content in the EFL classroom
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201705162365
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.date.updated2017-05-16T10:51:03Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot