Show simple item record

dc.contributor.authorHaka, Santeri
dc.date.accessioned2017-05-14T11:33:04Z
dc.date.available2017-05-14T11:33:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53929
dc.description.abstractAnimaation tekeminen on muuttunut ja kehittynyt vuosien kuluessa. Tässä tutkielmassa selvitetään, miten tietotekniikka on vaikuttanut animaatioalan kehitykseen ja mitä mahdollisuuksia se on tuonut mukanaan. Tutkielmassa keskitytään animaatioon Yhdysvalloissa ja Japanissa. Kirjallisuuskatsauksen perusteella voidaan todeta, että tietotekniikka on vaikuttanut animaatioon hyvin paljon. Se on nopeuttanut ja helpottanut animaation tekemistä. Tietotekniikan avulla animaatiota hyödynnetään nykyään monella eri alalla. Filmiteollisuus on alan tutuinta aluetta, mutta animaatiota käytetään nykyisin mm. tietokonepeleissä, kännykkäsovelluksissa ja mainoksissa jatkuvasti. Animaation tekeminen on nykyisin myös lähes kaikkien ulottuvilla, koska toteutukseen ei tarvita erityisiä laitteita ja osa ohjelmista on kaikkien käytössä.fi
dc.description.abstractThe process of creating animation has changed and evolved over the years. The goal of this study is to examine how information technology has contributed to the development of the animation industry and what opportunities it has brought with it. The study focuses on animation in the United States and Japan. On the basis of the literature review, we can conclude that information technology has had a major impact on animation. It has made the process of creating animation much easier and faster. With the help of information technology, animation is now utilized in many different fields. When it comes to animation, the film industry is arguably most known for utilizing it. However, animation is also used a lot elsewhere such as in computer games, mobile applications, and advertisements. Creating animation is nowadays accessible to almost everyone, because no special equipment is required for implementing it and several of the programs required for creating it are available to everyone.en
dc.format.extent27
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otheranimaatio
dc.subject.othertietokoneanimaatio
dc.subject.otheranime
dc.subject.otheranimaation historia
dc.subject.otheranimaatio Yhdysvalloissa
dc.titleTietotekniikan vaikutus animaatioon vuosien varrella
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201705142331
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.date.updated2017-05-14T11:33:04Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record