Pelien psykologiset tekijät pelillistämisessä
Abstract
Tutkimuksessa käsitellään pelillistämistä, pelien psykologisia tekijöitä
sekä yleisimpiä pelillistämisen käyttökohteita. Lopussa pohditaan lyhyesti, kuinka
pelien psykologiset tekijät ilmenivät pelillistetyissä kohteissa. Tutkimuksessa käytetyt
artikkelit löytyvät tutkielman lopusta.
The study focuses on gamification, psychological aspects of games and most common applications for gamification. Study also describes how the psychological factors of the games appeared in gamificated applications. Research-related articles can be found at the end of the study.
The study focuses on gamification, psychological aspects of games and most common applications for gamification. Study also describes how the psychological factors of the games appeared in gamificated applications. Research-related articles can be found at the end of the study.
Main Author
Format
Theses
Bachelor thesis
Published
2017
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201705122314Use this for linking
Language
Finnish
The record contains restricted files. You can request a copy of this thesis here.
The material is available for reading at the archive workstation of the University of Jyväskylä Library.
The material is available for reading at the archive workstation of the University of Jyväskylä Library.
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.