Mitä historia on: aloittavien historianopiskelijoiden historiakäsitykset
Veijola, A., & Mikkonen, S. (2016). Mitä historia on: aloittavien historianopiskelijoiden historiakäsitykset. Kasvatus ja aika, 10(3), 6-21. http://www.kasvatus-ja-aika.fi/dokumentit/a1_2010160850.pdf
Julkaistu sarjassa
Kasvatus ja aikaPäivämäärä
2016Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura, 2016.
Historian opiskelijoiden näkemyksiä historiasta on kartoitettu melko vähän, huolimatta
siitä, että opiskelijoiden käsitykset vaikuttavat merkittävästi sekä opiskelupaikan
valintaan että suhtautumiseen tiedonalaan. Tarkastelemme artikkelissamme 27
historian pääaineopiskelijan kuvaa historiasta oppiaineena ja tieteenalana heidän
saapuessaan yliopistoon. Kuvaamme myös, miten opiskelijat itse jäsentävät ensimmäisten
opiskelukuukausien aikana mahdollisesti tapahtunutta muutosta näkemyksissään
historiasta.
Julkaisija
Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seuraISSN Hae Julkaisufoorumista
1797-2299Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kasvatus-ja-aika.fi/dokumentit/a1_2010160850.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26945963
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
”Niin siis nimenomaan, semmoinen tavallaan rohkeus kokeilla ja katsoa että no mitäs tässä tapahtuu” : aloittavien opiskelijoiden käsityksiä oppimisesta verkkopainotteisessa fysioterapeuttikoulutuksessa – fenomenografinen tutkimus
Franicevic, Marko (2023)Verkkopainotteinen opiskelu on viime vuosina lisääntynyt runsaasti pedagogisten ratkaisujen muuttuessa, teknologian kehittyessä ja yhteiskunnallisten asioiden vaikuttaessa. Suomessa käynnistyi ensimmäinen verkkopainotteinen ... -
Valmistumisen tukeminen korkeakouluopinnoissa
Jääskelä, Päivikki; Nissilä, Pia; Fink, Bärbel (Jyväskylän yliopisto, 2011) -
Verkkoavusteinen opiskelu yliopiston musiikkikasvatuksen opiskelukulttuurissa
Salavuo, Miikka (Jyväskylän yliopisto, 2005)Salavuo tutki väitöskirjassaan verkkoavusteisen opetuksen ja käytössä olevan teknisen infrastruktuurin soveltumista yliopiston musiikkikasvatuksen opetukseen ja opiskelukulttuuriin. Hän selvitti verkkoympäristön ja ... -
Yliopisto-opiskelijan opiskeluhyvinvoinnin tukeminen ohjauksella
Aho, Johanna (2013) -
Arviointiselvitys 2018 : liikuntatieteellisen tiedekunnan opiskelijoiden mielipiteitä opintojen arvioinnista, palautteenannosta ja vilpistä
Ahokas, Essi; Löppönen, Antti (2019)Arviointi on osa oppimisprosessia ja sen on havaittu ohjaavan opiskelua ja oppimista merkittävästi. Arvioinnin osana myös arviointiin kuuluva palautteenanto on merkityksellistä. Oppimisen kannalta pidetään tärkeänä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.