Mitä historia on: aloittavien historianopiskelijoiden historiakäsitykset
Veijola, A., & Mikkonen, S. (2016). Mitä historia on: aloittavien historianopiskelijoiden historiakäsitykset. Kasvatus ja aika, 10(3), 6-21. http://www.kasvatus-ja-aika.fi/dokumentit/a1_2010160850.pdf
Julkaistu sarjassa
Kasvatus ja aikaPäivämäärä
2016Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura, 2016.
Historian opiskelijoiden näkemyksiä historiasta on kartoitettu melko vähän, huolimatta
siitä, että opiskelijoiden käsitykset vaikuttavat merkittävästi sekä opiskelupaikan
valintaan että suhtautumiseen tiedonalaan. Tarkastelemme artikkelissamme 27
historian pääaineopiskelijan kuvaa historiasta oppiaineena ja tieteenalana heidän
saapuessaan yliopistoon. Kuvaamme myös, miten opiskelijat itse jäsentävät ensimmäisten
opiskelukuukausien aikana mahdollisesti tapahtunutta muutosta näkemyksissään
historiasta.
Julkaisija
Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seuraISSN Hae Julkaisufoorumista
1797-2299Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kasvatus-ja-aika.fi/dokumentit/a1_2010160850.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26945963
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
”Niin siis nimenomaan, semmoinen tavallaan rohkeus kokeilla ja katsoa että no mitäs tässä tapahtuu” : aloittavien opiskelijoiden käsityksiä oppimisesta verkkopainotteisessa fysioterapeuttikoulutuksessa – fenomenografinen tutkimus
Franicevic, Marko (2023)Verkkopainotteinen opiskelu on viime vuosina lisääntynyt runsaasti pedagogisten ratkaisujen muuttuessa, teknologian kehittyessä ja yhteiskunnallisten asioiden vaikuttaessa. Suomessa käynnistyi ensimmäinen verkkopainotteinen ... -
"Läpi tiiviistä seulasta"
Mäki, Heli (Historian ja etnologian laitos, Jyväskylän yliopisto, 2018) -
"Olihan se nyt paljon enemmän sellasta, että piti ite oikeesti ajatella jotain" : tiimeissä opiskelun vaikutus historian oppimiseen Jyväskylän koulutuskuntayhtymän Tiimilukio -hankkeessa Sepän lukion KULTSI -kurssilla lukuvuonna 2013-2014
Laine, Elli (2017)Syksyllä 2013 Jyväskylän Sepän lukiossa toteutettiin Tiimilukio -hankkeeseen kuuluva kurssi ”KULTSI – kulttuurihistoriaa monipuolisesti”. Kurssilla yhdistettiin neljää eri oppiainetta (historia, äidinkieli, kuvaamataito ... -
Historiaa lukkojen takana : avaimia pakohuoneiden käyttöön historian opetuksessa
Korkiakangas, Teemu; Hämäläinen, Tommi; Jäntti, Anna; Ruonaniemi, Fanny; Riipi, Tuomas; Salminen, Jari; Saukkola, Touko; Salo, Mikko (2019)Historian tutkijan työtä verrataan usein salapoliisin työhön. Rajallisista johtolangoista on pyrittävä luomaan uskottava tulkinta sille, mitä tapahtui ja miksi. Tällaisia elämyksiä tarjoavat usein myös suositut pakohuoneet, ... -
Study Abroad, The State and Personal Agency (1640-1700)
Vilkuna, Kustaa (Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2017)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.