Mitä historia on: aloittavien historianopiskelijoiden historiakäsitykset
Veijola, A., & Mikkonen, S. (2016). Mitä historia on: aloittavien historianopiskelijoiden historiakäsitykset. Kasvatus ja aika, 10(3), 6-21. http://www.kasvatus-ja-aika.fi/dokumentit/a1_2010160850.pdf
Published in
Kasvatus ja aikaDate
2016Copyright
© Kirjoittajat & Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura, 2016.
Historian opiskelijoiden näkemyksiä historiasta on kartoitettu melko vähän, huolimatta
siitä, että opiskelijoiden käsitykset vaikuttavat merkittävästi sekä opiskelupaikan
valintaan että suhtautumiseen tiedonalaan. Tarkastelemme artikkelissamme 27
historian pääaineopiskelijan kuvaa historiasta oppiaineena ja tieteenalana heidän
saapuessaan yliopistoon. Kuvaamme myös, miten opiskelijat itse jäsentävät ensimmäisten
opiskelukuukausien aikana mahdollisesti tapahtunutta muutosta näkemyksissään
historiasta.
Publisher
Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seuraISSN Search the Publication Forum
1797-2299Keywords
Original source
http://www.kasvatus-ja-aika.fi/dokumentit/a1_2010160850.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26945963
Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
”Niin siis nimenomaan, semmoinen tavallaan rohkeus kokeilla ja katsoa että no mitäs tässä tapahtuu” : aloittavien opiskelijoiden käsityksiä oppimisesta verkkopainotteisessa fysioterapeuttikoulutuksessa – fenomenografinen tutkimus
Franicevic, Marko (2023)Verkkopainotteinen opiskelu on viime vuosina lisääntynyt runsaasti pedagogisten ratkaisujen muuttuessa, teknologian kehittyessä ja yhteiskunnallisten asioiden vaikuttaessa. Suomessa käynnistyi ensimmäinen verkkopainotteinen ... -
"Läpi tiiviistä seulasta"
Mäki, Heli (Historian ja etnologian laitos, Jyväskylän yliopisto, 2018) -
Aistikanavapohjaisesti eriytetyn verkko-oppimisympäristön analyysi
Heinilä, Joona (2017)Tutkimuksessa analysoidaan verkko-oppimisympäristön oppimateriaalin eriyttämistä aistikanavapohjaisesti. Oppimateriaalin eriyttämiseen käytetään VARK-miellejärjestelmämallia, joka pyrkii tukemaan oppilaan oppimismieltymyksiä ... -
"Olihan se nyt paljon enemmän sellasta, että piti ite oikeesti ajatella jotain" : tiimeissä opiskelun vaikutus historian oppimiseen Jyväskylän koulutuskuntayhtymän Tiimilukio -hankkeessa Sepän lukion KULTSI -kurssilla lukuvuonna 2013-2014
Laine, Elli (2017)Syksyllä 2013 Jyväskylän Sepän lukiossa toteutettiin Tiimilukio -hankkeeseen kuuluva kurssi ”KULTSI – kulttuurihistoriaa monipuolisesti”. Kurssilla yhdistettiin neljää eri oppiainetta (historia, äidinkieli, kuvaamataito ... -
Study Abroad, The State and Personal Agency (1640-1700)
Vilkuna, Kustaa (Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2017)