Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorHärmälä, Marita
dc.contributor.authorHildén, Raili
dc.contributor.authorLeontjev, Dmitri
dc.contributor.editorHuhta, Ari
dc.contributor.editorHildén, Raili
dc.date.accessioned2017-04-07T06:57:30Z
dc.date.available2017-04-07T06:57:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationHärmälä, M., Hildén, R., & Leontjev, D. (2016). Yhdeksäsluokkalaisten opiskelukäytänteet englannin, ruotsin ja ranskan oppitunneilla ja vapaa-ajalla. In A. Huhta, & R. Hildén (Eds.), <i>Kielitaidon arviointitutkimus 2000-luvun Suomessa</i> (pp. 142-166). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. AFinLA-e : soveltavan kielitieteen tutkimuksia, 9. <a href="http://journal.fi/afinla/article/view/60852" target="_blank">http://journal.fi/afinla/article/view/60852</a>
dc.identifier.otherCONVID_26563363
dc.identifier.otherTUTKAID_73063
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53520
dc.description.abstractThe article reports on a quantitative investigation of the differences in Finnish 15–16 year- old students’ self-reported foreign/second language (L2) study practices and use across three languages: English (n=3,476), Swedish (n=1,679), and French (n=1,023). The data set consisted of (a) a questionnaire about students’ background and L2 study practices/use and (b) their L2 speaking and writing proficiency. The differences between the languages were generally small although the students reported to do their homework in Swedish considerably less regularly than in English and French and English was used more outside classroom than Swedish and French. The differences in the background variables and the correlations between the language practices/use and the language proficiency were generally small, too, although doing homework in French correlated moderately with proficiency. The findings imply paths to enhance coherence across language education integration of language learning in and outside school.
dc.format.extent225
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys
dc.relation.ispartofKielitaidon arviointitutkimus 2000-luvun Suomessa
dc.relation.ispartofseriesAFinLA-e : soveltavan kielitieteen tutkimuksia
dc.relation.urihttp://journal.fi/afinla/article/view/60852
dc.subject.otherenglanti
dc.subject.otherruotsi
dc.subject.otherranska
dc.subject.otherstudy practices
dc.subject.otherlearning outcomes
dc.subject.otherEnglish
dc.subject.otherSwedish
dc.subject.otherFrench
dc.titleYhdeksäsluokkalaisten opiskelukäytänteet englannin, ruotsin ja ranskan oppitunneilla ja vapaa-ajalla
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201704041886
dc.contributor.laitosSoveltavan kielentutkimuksen keskusfi
dc.contributor.laitosCentre for Applied Language Studiesen
dc.contributor.oppiaineSoveltava kielitiede
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.date.updated2017-04-04T09:15:26Z
dc.relation.isbn978-951-9388-64-9
dc.type.coarbook part
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange142-166
dc.relation.issn1798-7822
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2016.
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysooppimistulokset
dc.subject.ysoarviointi
dc.subject.ysoopiskelutekniikka
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8587
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7413
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7417


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot