University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Artikkelit
  • Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta
  • View Item
JYX > Artikkelit > Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta > View Item

Yhdeksäsluokkalaisten opiskelukäytänteet englannin, ruotsin ja ranskan oppitunneilla ja vapaa-ajalla

ThumbnailPublisher's PDF
View/Open
210.1Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Härmälä, M., Hildén, R., & Leontjev, D. (2016). Yhdeksäsluokkalaisten opiskelukäytänteet englannin, ruotsin ja ranskan oppitunneilla ja vapaa-ajalla. In A. Huhta, & R. Hildén (Eds.), Kielitaidon arviointitutkimus 2000-luvun Suomessa (pp. 142-166). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. AFinLA-e : soveltavan kielitieteen tutkimuksia, 9. http://journal.fi/afinla/article/view/60852
Published in
AFinLA-e : soveltavan kielitieteen tutkimuksia
Authors
Härmälä, Marita |
Hildén, Raili |
Leontjev, Dmitri
Editors
Huhta, Ari |
Hildén, Raili
Date
2016
Discipline
Soveltava kielitiede
Copyright
© Kirjoittajat & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2016.

 
The article reports on a quantitative investigation of the differences in Finnish 15–16 year- old students’ self-reported foreign/second language (L2) study practices and use across three languages: English (n=3,476), Swedish (n=1,679), and French (n=1,023). The data set consisted of (a) a questionnaire about students’ background and L2 study practices/use and (b) their L2 speaking and writing proficiency. The differences between the languages were generally small although the students reported to do their homework in Swedish considerably less regularly than in English and French and English was used more outside classroom than Swedish and French. The differences in the background variables and the correlations between the language practices/use and the language proficiency were generally small, too, although doing homework in French correlated moderately with proficiency. The findings imply paths to enhance coherence across language education integration of language learning in and outside school. ...
Publisher
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys
Parent publication ISBN
978-951-9388-64-9
Is part of publication
Kielitaidon arviointitutkimus 2000-luvun Suomessa
ISSN Search the Publication Forum
1798-7822
Keywords
englanti ruotsi ranska study practices learning outcomes English Swedish French oppimistulokset arviointi opiskelutekniikka

Original source
http://journal.fi/afinla/article/view/60852

URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201704041886

Publication in research information system

https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26563363

Metadata
Show full item record
Collections
  • Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta [4405]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • "Kattokaa nyt missa? se kieli on" : English and French teachers' views on pronunciation and its teaching 

    Kauppinen, Joonas (2015)
    Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, mitä mieltä suomalaiset englannin ja ranskan opettajat ovat ääntämisen roolista kieltenopetuksessa, ja millaisin keinoin he tukevat oppilaidensa ääntämisen oppimista. Alan ...
  • English immersion in Finland - dreams or reality? : a case study on the Hollihaka early total English immersion programme, its structure, implementation and learning outcomes 

    Laitinen, Jaana (2001)
  • Yhdeksäsluokkalaisten tekstimaailman tarkastelua : tekstit vapaa-ajalla, koulussa ja tulevaisuuden työelämässä 

    Korhonen, Kati-Johanna (2006)
  • Words, phrases and sentences : a comparison of writing activities and tasks in textbook series of English and Swedish for grades 7 to 9 

    Kivilahti, Sarianna (2012)
    Perusopetuksen opetussuunnitelma (POPS) ja Eurooppalainen viitekehys (EVK) painottavat opetuksessa viestinnällisyyttä. Tämä näkyy oppimateriaaleissa erityisesti suullisen kielitaidon korostumisena. Kuitenkin kommunikatiivisuuden ...
  • "Hey what's up dude!" : greetings in email messages in L2 English and L2 Swedish 

    Taponen, Sara (2014)
    Sähköpostin käyttö on nykyään hyvin yleistä, niin arjessa kuin työelämässäkin. Viestejä kirjoittaessa olisi kuitenkin syytä pitää mielessä tervehdysten käyttämisen merkitys sähköpostiviestinnässä, varsinkin vierailla ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre