Show simple item record

dc.contributor.authorHalttunen, Kai
dc.date.accessioned2017-04-05T10:25:04Z
dc.date.available2017-04-05T10:25:04Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.isbn978-951-39-7039-0
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1693786
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53501
dc.description.abstractPienkustantajien määrä on kasvanut voimakkaasti 1980-luvulta alkaen. YTM Kai Halttunen on tutkinut kahdentoista suomalaisen pienkustantajan toimintatapoja ja kustannuspolitiikkaa teemahaastattelujen avulla. Tutkimuksessa mukana olleet kustantajat ovat erikoistuneet eri aihealueiden kirjallisuuteen. Mitkä ovat pienkustantajan toiminnan keskeiset ongelma-alueet ja miten kustantajat valitsevat julkaistavan aineiston? Kuinka he ovat saaneet julkisuutta lehdistössä? Halttusen tutkimus antaa kattavan kuvan suomalaisen pienkustantajan arkipäivästä. Samalla se avaa näkökulman laajempiin kulttuurisesti keskeisiin kysymyksiin. Onko kulttuurisesti merkittävän kirjallisuuden julkaiseminen vielä mahdollista? Millä edellytyksillä laadukkaan kaunokirjallisuuden ja tietokirjojen kustantaminen on tulevaisuudessa mahdollista? Mikä on pienkustantajan rooli 1990-luvun alun suomalaisessa kulttuurissa? Julkaisussa on englanninkielinen tiivistelmä.fi
dc.format.extentVerkkoaineisto (93 sivua)
dc.language.isofin
dc.publisherJyväskylän yliopisto
dc.relation.ispartofseriesNykykulttuurin tutkimusyksikön julkaisuja
dc.titlePienkustantajan arkipäivä : tutkimus julkaisuprosessista ja toimintakulttuurista
dc.typebook
dc.identifier.urnURN:ISBN:978-951-39-7039-0
dc.relation.issn0782-8632
dc.relation.numberinseries45
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysoGraafinen teollisuus
dc.subject.ysokustantajat
dc.subject.ysokustannuspolitiikka
dc.subject.ysopienyritykset
dc.subject.ysokustannustoiminta
dc.subject.ysojulkaisutoiminta


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record