Sport city branding of a mid-sized city in Finland
Ahonen, A., Lämsä, J., Mero, A., & Karimäki, A. (2016). Sport city branding of a mid-sized city in Finland. Acta Turistica, 28(1), 27-48. http://hrcak.srce.hr/161378
Julkaistu sarjassa
Acta TuristicaPäivämäärä
2016Tekijänoikeudet
© the Authors, 2016. This is an open access article distributed under the terms of a Creative Commons License.
Global competition amongst cities has grown and branding has lately become an important part of cities’ strategies. The aim of this paper is to study the brand stakeholders’ perceptions of the sport city brand of a mid-sized city, Jyväskylä, in Finland. The authors conducted in-depth interviews with eleven city leaders and sport managers who had an infl uence on the sport brand of the city of Jyväskylä. The results show that in the minds of the respondents Jyväskylä has a strong image as a sport city. It stems from sports education, sports events, strong sports clubs, and active citizens. The results indicate that sports, and sporting events in particular, could be a key element in developing the brand image of the city of Jyväskylä. The results emphasize the importance of a closer cooperation and brand thinking amongst the stakeholders in order to develop the sport city brand of Jyväskylä.
Zbog rastuće globalne konkurencije među gradovima brending je od nedavno postao važan element gradskih strategija. Rad prikazuje kako dionici marke doživljavaju sportsku marku Jyväskyläe, grada srednje veličine u Finskoj. Autori su proveli dubinske intervjue s jedanaest gradskih dužnosnika i sportskih menadžera koji su utjecali na sportsku marku grada Jyväskyläe. Prema rezultatima istraživanja, ispitanici smatraju kako Jyväskylä ima snažan imidž grada sporta. On počiva na sportskom obrazovanju, sportskim događanjima, jakim sportskim klubovima i aktivnom građanstvu. Rezultati pokazuju da bi sport, a posebno sportska događanja, mogli biti ključan element u razvoju imidža marke grada Jyväskyläe. Ističe se da je za razvoj marke grada sporta važna bliska suradnja i dobri, produktivni odnosi među dionicima.
...
Julkaisija
Ekonomski Fakultet Sveucilista, Katedra za Trgovinu i TurizamISSN Hae Julkaisufoorumista
0353-4316Asiasanat
Alkuperäislähde
http://hrcak.srce.hr/161378Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26535834
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Liikuntatieteiden tiedekunta [3164]
Lisenssi
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on © the Authors, 2016. This is an open access article distributed under the terms of a Creative Commons License.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sport as an industry in Finland : exploring the economic significance, contributions, and development of the sport sector as an industry
Gholamzadeh Fasandoz, Hamid (University of Jyväskylä, 2016) -
Miksi Varkaus oli menestyvä urheilukaupunki 1960-luvulla?
Itkonen, Hannu; Nevala, Arto; Salmikangas, Anna-Katriina (Liikuntatieteellinen seura, 2018)Urheilumenestyksen tarkastelussa painopiste on ollut maittain toteutetussa joukkueiden, seurojen ja yksilöurheilijoiden menestyksen vertailussa. Sen sijaan paikkakuntien urheilumenestystä on tutkimuksissa vertailtu vähemmän. ... -
”Näyttää siltä, että meillä on Suomessa kilpaurheilun rinnalle kohoamassa joka miehen ja naisen kuntourheilu” : kuntoliikuntaa ja kilpaurheilua koskevat diskurssit Stadion-lehdessä 1963– 1980
Poso, Eetu (2023)Yksi suomalaisen liikuntakulttuurin merkittävimmistä murroksista tapahtui 1960-luvulla, kun kuntoliikunta kasvatti suosiotaan. Kilpaurheiluvoittoinen liikuntaelämä sai rinnalleen terveyttä ja hyvinvointia kohottavan ... -
Minne matka, Työväen Urheiluliitto?
Itkonen, Hannu (Työväenliikkeen kirjasto, 2022) -
Sulkavan suursoudut : tävling, tradition och trivsel
Lindblom, Jörgen (2002)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.