Identiteettien jäljillä – etnografinen tutkimus turvapaikanhakijoiden opettajista
Abstract
Turvapaikanhakijoiden opettajat työskentelevät monikielisessä ja -kulttuurisessa ympäristössä, jolle on ominaista jatkuva muutos ja epävarmuus tulevasta. Millaisia ammatillisia identiteettejä nämä opettajat rakentavat työssään, ja mitä he ajattelevat kielestä ja kielenoppimisesta? Näihin kysymyksiin etsin vastauksia tehdessäni maisterintutkielmaani (Bogdanoff 2016) etnografisessa Jag bor i Oravais -tutkimushankkeessa.
Main Author
Format
Articles
Magazine article
Published
2017
Series
Subjects
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
Original source
http://www.kieliverkosto.fi/article/identiteettien-jaljilla-etnografinen-tutkimus-turvapaikanhakijoiden-opettajista/
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201703211719Use this for linking
Review status
Non-peer reviewed
ISSN
1799-0181
Language
Finnish
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskunta
Citation
- Bogdanoff, M. (2017). Identiteettien jäljillä – etnografinen tutkimus turvapaikanhakijoiden opettajista. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 8.3.2017 (Maaliskuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/article/identiteettien-jaljilla-etnografinen-tutkimus-turvapaikanhakijoiden-opettajista/
Copyright© Kieliverkosto ja kirjoittajat