Lasikaton säröjä 1800- ja 1900-lukujen vaihteessa
Manninen, L.-M. (2017). Lasikaton säröjä 1800- ja 1900-lukujen vaihteessa. Agricolan kirja-arvostelut, 16.2.2017. https://agricolaverkko.fi/review/lasikaton-saroja-1800-ja-1900-lukujen-vaihteessa/
Julkaistu sarjassa
Agricolan kirja-arvostelutTekijät
Päivämäärä
2017Tekijänoikeudet
© Manninen & Agricola - Suomen historiaverkko, 2017.
VTL, tietokirjailija Riitta Mäkisen ja FT, tutkija Marja Engmanin toimittama teos
Naisten aika. Valkoinen varis ja muita oppineita naisia kertoo ensimmäisten
korkeakoulutettujen suomalaisnaisten elämästä, valinnoista ja mahdollisuuksista 1800-
ja 1900-lukujen vaihteessa. Kirjaan on valikoitunut kaikkiaan viidentoista naisen tarina
tai pikemminkin pienoiselämäkerta, ja yhdistävänä tekijänä heillä kaikilla on
uraauurtava toiminnallisuus miesten hallitsemilla aloilla.
Julkaisija
Agricolan kirja-arvostelutISSN Hae Julkaisufoorumista
1796-704X
Alkuperäislähde
https://agricolaverkko.fi/review/lasikaton-saroja-1800-ja-1900-lukujen-vaihteessa/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26556909
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Hullua rakkautta ja sopimustohtoreita
Julkunen, Raija (Jyväskylän yliopisto, 2004) -
Autoalan koulutuksen vaiheet
Valta Reijo (Tekniikan historian seura THS, 2022) -
Accessibility and participation in Tanzanian higher education from the perspectives of women with disabilities
Matonya, Magreth (University of Jyväskylä, 2016)This study investigated how women with disabilities participate in higher education and what enables them to succeed in their studies. The Social Model of Disability (SMD) guided the study because it emphasises the ... -
Yli viisikymppisenä hankitun korkeakoulututkinnon henkilökohtainen merkitys naiselle
Saarinen, Karita (2020)Tutkimuksen tavoitteena oli tarkastella 50+-vuotiaiden naisten kouluttautumista ja sitä, mikä motivoi heitä hakeutumaan korkeakouluopintojen pariin, miten he kokevat ne ja miten he arvelevat korkeakoulututkinnon vaikuttavan ... -
Kaiken keskellä kollegiaalisuus
Saarinen, Taina (Suomen Kasvatustieteellinen Seura ry; Koulutuksen tutkimuslaitos, 2018)Historian ja nykyajan suhteeseen liitetään usein klisee, että nykyisyyttä ei voi tuntea ilman historian tuntemusta. Kysymys ei kuitenkaan ole näin yksinkertainen -- nykyisyys ei ole historiallisten tapahtumien itsestään ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.