Visual methods in Applied Language Studies
Lataukset: 1637
Kalaja, P., & Pitkänen-Huhta, A. (2018). Visual methods in Applied Language Studies. Applied Linguistics Review, 9(2-3), 157-176. https://doi.org/10.1515/applirev-2017-0005
Julkaistu sarjassa
Applied Linguistics ReviewPäivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© De Gruyter Mouton, 2017. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
2017:2 | 2018:243 | 2019:294 | 2020:228 | 2021:195 | 2022:177 | 2023:222 | 2024:251 | 2025:25
This introductory article serves two purposes. Firstly, it provides the background for the set of 11 articles that appear in the special issue of this journal and summarizes the articles along a number of dimensions. All the articles address aspects of multilingualism as subjectively experienced and they all make use of visual methodologies. Secondly, it subjects the articles to two meta-analyses. The first one compares and contrasts the studies by site: production, image and audiencing. The second one, in contrast, classifies the studies by the research strategy chosen by the researchers: looking, seeing or designing. The article concludes by pointing to future directions in research on multilingualism as lived, and suggests a visual turn.
Julkaisija
De Gruyter MoutonISSN Hae Julkaisufoorumista
1868-6303Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26531191
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Visual Methods in Researching Language Practices and Language Learning: Looking at, Seeing, and Designing Language
Pitkänen-Huhta, Anne; Pietikäinen, Sari (Springer, 2016)The changing ways of using language and various understandings of what language is have consequences for the way we research language practices and language learning. When engaging in social contact, people use diverse and ... -
Genome-wide analyses of individual differences in quantitatively assessed reading- and language-related skills in up to 34,000 people
Eising, Else; Mirza-Schreiber, Nazanin; de Zeeuw, Eveline L.; Wang, Carol A.; Truong, Dongnhu T.; Allegrini, Andrea G.; Shapland, Chin Yang; Zhu, Gu; Wigg, Karen G.; Gerritse, Margot L.; Molz, Barbara; Alagöz, Gökberk; Gialluisi, Alessandro; Abbondanza, Filippo; Rimfeld, Kaili; van Donkelaar, Marjolein; Liao, Zhijie; Jansen, Philip R.; Andlauer, Till F. M.; Bates, Timothy C.; Bernard, Manon; Blokland, Kirsten; Bonte, Milene; Børglum, Anders D.; Bourgeron, Thomas; Brandeis, Daniel; Ceroni, Fabiola; Csépe, Valéria; Dale, Philip S.; de Jong, Peter F.; DeFries, John C.; Démonet, Jean-François; Demontis, Ditte; Feng, Yu; Gordon, Scott D.; Guger, Sharon L.; Hayiou-Thomas, Marianna E.; Hernández-Cabrera, Juan A.; Hottenga, Jouke-Jan; Hulme, Charles; Kere, Juha; Kerr, Elizabeth N.; Koomar, Tanner; Landerl, Karin; Leonard, Gabriel T.; Lovett, Maureen W.; Lyytinen, Heikki; Martin, Nicholas G.; Martinelli, Angela; Maurer, Urs; Michaelson, Jacob J.; Moll, Kristina; Monaco, Anthony P.; Morgan, Angela T.; Nöthen, Markus M.; Pausova, Zdenka; Pennell, Craig E.; Pennington, Bruce F.; Price, Kaitlyn M.; Rajagopal, Veera M.; Ramus, Franck; Richer, Louis; Simpson, Nuala H.; Smith, Shelley D.; Snowling, Margaret J.; Stein, John; Strug, Lisa J.; Talcott, Joel B.; Tiemeier, Henning; van der Schroeff, Marc P.; Verhoef, Ellen; Watkins, Kate E.; Wilkinson, Margaret; Wright, Margaret J.; Barr, Cathy L.; Boomsma, Dorret I.; Carreiras, Manuel; Franken, Marie-Christine J.; Gruen, Jeffrey R.; Luciano, Michelle; Müller-Myhsok, Bertram; Newbury, Dianne F.; Olson, Richard K.; Paracchini, Silvia; Paus, Tomáš; Plomin, Robert; Reilly, Sheena; Schulte-Körne, Gerd; Tomblin, J. Bruce; van Bergen, Elsje; Whitehouse, Andrew J. O.; Willcutt, Erik G.; St Pourcain, Beate; Francks, Clyde; Fisher, Simon E. (National Academy of Sciences, 2022)The use of spoken and written language is a fundamental human capacity. Individual differences in reading- and language-related skills are influenced by genetic variation, with twin-based heritability estimates of 30 to ... -
Do concepts and methods have ethics?
Laihonen, Petteri (Language on the Move, 2020) -
Raising awareness of multilingualism as lived : in the context of teaching English as a foreign language
Kalaja, Paula; Pitkänen-Huhta, Anne (Routledge, 2020)Tässä artikkelissa esitellään mahdollisuuksia herätellä kielen oppijoiden kieli- ja kulttuuritietoisuutta. Esitellyt mahdollisuudet pohjautuvat 24 empiirisen tutkimuksen kriittiseen arviointiin. Tutkimuksissa käytettiin ... -
“Sit mulla ois ollut jotain niinku personality issues” : linguistic identities of plurilinguals
Habte, Yohana Tewelde (2021)Vuoteen 2030 mennessä joka viides lapsi Helsingissä puhuu suomea toisena kielenään. Monikieliset lapset ovat jo usean vuoden ajan vaatineet huomiota, joka nostaisi heidän rikkaan ja moninaisen kielenkäyttönsä negatiivisen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.