University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Yritysten markkinointi sosiaalisessa mediassa

Thumbnail
View/Open
404.1 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Saukko, Mikael
Date
2017
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science

 
Kandidaatintutkielma käsittelee yritysten markkinointia sosiaalisessa mediassa. Tutkielmassa esitellään sosiaalisen median käsitteitä ja keskitytään kuluttaja-markkinointiin. Markkinoinnin teoreettisena viitekehyksenä pidetään asiakas-suhdemarkkinointia, joka sopii sosiaaliseen mediaan perinteistä markkinoin-tinäkökulmaa paremmin. Tutkielma tarkastelee sosiaalisen median palveluista eniten käytettyjä Facebookia ja Twitteriä. Tutkielman tarkoituksena on esitellä, millaisia hyötyjä yritys voi markkinoinnissaan saada sosiaalisessa mediassa olemisesta sekä millä keinoilla siellä voi tehokkaasti toimia. Tutkielman tulok-sina todetaan, että tehokasta toimintaa tukevat kilpailujen järjestäminen, äänes-tykset, sekä kuvien ja huumorin käyttö. Sosiaalisen median avulla yritys pääsee kommunikoimaan kuluttajien kanssa sekä ylipäätään sitouttamaan heitä pa-remmin. Sosiaalisessa mediassa onnistuminen vaatii yritykseltä aktiivisuutta, suunnitelmallisuutta ja kärsivällisyyttä.
 
This Bachelor’s Thesis is about companies’ marketing in social media. The the-sis explains social media terminology and concentrates on business-to-customer marketing. Theoretical framework for marketing is relationship marketing which suits for social media better than the traditional view. The thesis takes a look at the most used social media services in Facebook and Twitter. The goal of the thesis is to show what kind of benefits a company can have by being in so-cial media and what are the ways to do it in an efficient way. The results of the thesis state that effective use of social media can be achieved by arranging com-petitions, polls, and using pictures and humor. With the help of social media, a company gets to communicate with consumers and engage them in a better way. In order to succeed in social media, a company has to be active, patient and make long-term plans.
 
Keywords
sosiaalinen media asiakassuhdemarkkinointi Facebook Twitter
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201702061366

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4409]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Syyt yksityisyydestä luopumiseen sosiaalisessa mediassa : hyödyt ja haitat 

    Myntti, Aleksi (2018)
    Tämän tutkielma tutkii syitä siihen, miksi sosiaalisen median palvelun käyttäjä luopuu yksityisyydestään julkaisemalla omia henkilökohtaisia tietojaan muun muassa palveluntarjoajan analysoitavaksi ja muiden käyttäjien ...
  • Taidemusiikin markkinointiviestintä sosiaalisessa mediassa : tapaustutkimus Jyväskylä Sinfoniasta 

    Rönkä, Petra (2015)
    Taidemusiikin markkinointiviestintä ilmiönä ei ole uusi: sen juuret ovat 1800-luvulla alkaneessa taidemusiikin murroksessa. Taidemusiikin markkinointiviestintä on verrattavissa muihin musiikkia koskeviin teksteihin. Keskeistä ...
  • Ehdokkaiden ja kansalaisten vuorovaikutus sosiaalisessa mediassa vaalikampanjoinnin aikana 

    Tuokko, Mari (2016)
    Tässä pro gradu -työssä tarkastellaan ehdokkaiden ja kansalaisten välistä vuorovaikutusta sosiaalisessa mediassa eduskuntavaalien 2015 kampanjoinnin aikana. Päätavoitteena on kuvata ja ymmärtää sitä, millaisia vuorovaikutuksen ...
  • Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa 

    Rinne, Joonas (2020)
    Video kehittyy mediana jatkuvasti ja sosiaalisessa mediassa sen merkitys kas- vaa ja käyttömahdollisuudet lisääntyvät. Tässä tutkimuksessa keskitytään siihen, kuinka yritykset voivat hyödyntää videoita sisällöntuotannossaan ...
  • Retorinen analyysi Donald Trumpin vaalikampanjasta sosiaalisessa mediassa 

    Saario, Heidi (2020)
    Tutkielmassani käsittelen retorisen analyysin keinoin Donald Trumpin vuoden 2020 presidentinvaalikampanjaa sosiaalisen median kanavissa Instagramissa ja Twitterissä. Tutkielmassani vastaan kysymykseen: Minkälaisista asioista ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre