dc.contributor.author | Valto, Piia | |
dc.contributor.author | Kiviniemi, Tiina | |
dc.contributor.author | Kaski, Saara | |
dc.contributor.author | Lundell, Jan | |
dc.date.accessioned | 2017-01-11T05:44:37Z | |
dc.date.available | 2017-01-11T05:44:37Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Valto, P., Kiviniemi, T., Kaski, S., & Lundell, J. (2016). Opiskelijoiden hyvinvointi osana kemian opiskelua. <i>Yliopistopedagogiikka</i>, <i>23</i>(2), 40-43. <a href="https://yliopistopedagogiikka.files.wordpress.com/2016/12/2016_02_valto.pdf" target="_blank">https://yliopistopedagogiikka.files.wordpress.com/2016/12/2016_02_valto.pdf</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_26431311 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_72355 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52680 | |
dc.description.abstract | Student Life -konsepti on Jyväskylän yliopistossa vuonna 2009 käyttöön otettu opiskelijoiden kokonaisvaltaista
hyvinvointia ja opiskelukykyä tukeva toimintamalli. Jyväskylän yliopiston kemian laitoksella konseptia toteutetaan
erityisesti huolehtimalla ensimmäisen vuoden opiskelijoiden opintojen etenemisestä sekä opiskelutaitojen ja opiskeluympäristön
kehittämisestä. Student Life -konseptiin liittyvät myös opiskelijoiden hyvinvointineuvojat eli Hyvikset,
jotka tarjoavat laitoksella konkreettista matalan kynnyksen ohjausta hyvinvointiin, opiskelukykyyn ja elämän eri
osa-alueiden haasteisiin liittyen. Hyvis-toiminta on noussut yhdeksi merkittäväksi tekijäksi opiskelijoiden motivaatiossa
ja sitoutumisessa kemian opintoihin. Tässä artikkelissa esitellään kemian laitoksen yhdistettyä Hyvis-työtä
ja opinto-ohjausta. | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum | |
dc.relation.ispartofseries | Yliopistopedagogiikka | |
dc.relation.uri | https://yliopistopedagogiikka.files.wordpress.com/2016/12/2016_02_valto.pdf | |
dc.subject.other | Student Life | |
dc.subject.other | Jyväskylän yliopisto | |
dc.title | Opiskelijoiden hyvinvointi osana kemian opiskelua | |
dc.type | article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201701031029 | |
dc.contributor.laitos | Kemian laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Chemistry | en |
dc.contributor.oppiaine | Fysikaalinen kemia | fi |
dc.contributor.oppiaine | Kemia | fi |
dc.contributor.oppiaine | Physical Chemistry | en |
dc.contributor.oppiaine | Chemistry | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalItem | |
dc.date.updated | 2017-01-03T07:15:06Z | |
dc.type.coar | journal article | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 40-43 | |
dc.relation.issn | 2242-8070 | |
dc.relation.numberinseries | 2 | |
dc.relation.volume | 23 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat & Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum, 2016. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | opiskelijat | |
dc.subject.yso | hyvinvointi | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p16486 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1947 | |