dc.contributor.author | Pirttimaa, Raija | |
dc.contributor.author | Kiili, Carita | |
dc.contributor.author | Marttunen, Miika | |
dc.date.accessioned | 2017-01-11T05:42:02Z | |
dc.date.available | 2017-01-11T05:42:02Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Pirttimaa, R., Kiili, C., & Marttunen, M. (2016). Pohtimiskaavio yliopisto-opiskelijoiden tekstitaitoja tukemassa. <i>Yliopistopedagogiikka</i>, <i>23</i>(2), 44-46. <a href="https://yliopistopedagogiikka.files.wordpress.com/2016/12/2016_02_pirttimaa.pdf" target="_blank">https://yliopistopedagogiikka.files.wordpress.com/2016/12/2016_02_pirttimaa.pdf</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_26431669 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_72357 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52679 | |
dc.description.abstract | Artikkelissa kuvataan opetuskokeilua, jossa tieteellisten tekstien lukemista, teksteistä keskustelemista ja lähteiden
pohjalta kirjoittamista tuettiin Pohtimiskaavio-verkkotyökalulla. Opiskelijat kertoivat, että Pohtimiskaavio auttoi
analysoimaan lähteitä ja jäsentämään niiden pohjalta käytyä keskustelua. Kun asiat tuli merkittyä systemaattisesti
muistiin näkökulmittain, myös kirjoittaminen oli helpompaa. Vaikka opiskelijoiden kokemukset Pohtimiskaavion
käytöstä olivat pääosin myönteisiä, työkalun teknisiin ominaisuuksiin toivottiin parannuksia. | |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum | |
dc.relation.ispartofseries | Yliopistopedagogiikka | |
dc.relation.uri | https://yliopistopedagogiikka.files.wordpress.com/2016/12/2016_02_pirttimaa.pdf | |
dc.subject.other | yliopisto | |
dc.subject.other | tieteellinen teksti | |
dc.subject.other | verkkotyökalut | |
dc.title | Pohtimiskaavio yliopisto-opiskelijoiden tekstitaitoja tukemassa | |
dc.type | article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201701031031 | |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Aikuiskasvatustiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Erityispedagogiikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatustiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Adult Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Special Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalItem | |
dc.date.updated | 2017-01-03T07:15:15Z | |
dc.type.coar | journal article | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 44-46 | |
dc.relation.issn | 2242-8070 | |
dc.relation.numberinseries | 2 | |
dc.relation.volume | 23 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat & Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum, 2016. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | opiskelijat | |
dc.subject.yso | tekstitaito | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p16486 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p22257 | |