Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorNissi, Riikka
dc.contributor.authorHonkanen, Suvi
dc.contributor.editorSolin, Anna
dc.contributor.editorVaattovaara, Johanna
dc.contributor.editorHynninen, Niina
dc.contributor.editorTiililä, Ulla
dc.contributor.editorNordlund, Taru
dc.date.accessioned2017-01-02T10:31:45Z
dc.date.available2017-01-02T10:31:45Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationNissi, R., & Honkanen, S. (2016). Aitoa dialogia asiantuntijatyöhön : kielen tuotteistamisen uudet mekanismit vuorovaikutuskoulutusta markkinoivissa kurssikuvauksissa. In A. Solin, J. Vaattovaara, N. Hynninen, U. Tiililä, & T. Nordlund (Eds.), <i>Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa</i> (pp. 184-199). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. AFinLAn vuosikirja, 2016. <a href="https://journal.fi/afinlavk/article/view/59726" target="_blank">https://journal.fi/afinlavk/article/view/59726</a>
dc.identifier.otherCONVID_26354614
dc.identifier.otherTUTKAID_71931
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52575
dc.description.abstractThis article examines the way in which interaction is commodified on websites advertising professional training. It demonstrates how interaction is conceptualized in the training course advertisements and constructed as a sellable entity that will profit the potential client organization. The results show that the course advertisements associate interaction with the challenges caused by the multitude of perspectives and behavioral patterns present in any organization. In this way, interaction is conceptualized as a problem to be solved in order for the organization to reach its full potential. As a solution, the course advertisements further promise to enhance the participants' ability to join in a 'genuine dialogue' with their interlocutors, as well as the organizations' ability to utilize the shareability made possible by such encounters. The article discusses the interdiscursive nature of these commodification practices and reflects how they are intertwined with the problematics of joint knowledge construction in knowledge and specialist work.en
dc.format.extent233
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys
dc.relation.ispartofKielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa
dc.relation.ispartofseriesAFinLAn vuosikirja
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinlavk/article/view/59726
dc.subject.othertuotteistaminen
dc.subject.otherkurssikuvaukset
dc.subject.otherasiantuntijatyö
dc.titleAitoa dialogia asiantuntijatyöhön : kielen tuotteistamisen uudet mekanismit vuorovaikutuskoulutusta markkinoivissa kurssikuvauksissa
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201701021014
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.oppiaineSuomen kielifi
dc.contributor.oppiaineFinnishen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.date.updated2017-01-02T10:15:05Z
dc.relation.isbn978-951-9388-63-2
dc.type.coarbook part
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange184-199
dc.relation.issn2343-2608
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© the Authors & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2016.
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysoviestintä
dc.subject.ysotietotyö
dc.subject.ysokoulutustarjonta
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysohenkilöstökoulutus
dc.subject.ysoasiantuntijaorganisaatiot
dc.subject.ysotuotteistus
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p36
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p12926
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p9235
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10591
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5878
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p296
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p14505
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11726
jyx.fundinginformationTutkimusta on rahoittanut Suomen Kulttuurirahasto.


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot