Yksilön ja yhteisön kielitaitoa : maahanmuuttajaopiskelijoiden kertomuksia kommunikointihalukkuudestaan ja käsityksistään suomesta opiskelukielenä ammatillisessa koulutuksessa

Abstract
The present study focuses on three immigrants' narratives about Finnish at vocational education. The aim is to investigate how immigrants narrate about willingness to communicate and learner beliefs and how they portray linguistic and social context in the act of narrating. The narratives are extractions from altogether 27 narrative interviews collected by interviewing nine adult immigrants, each three times during a year. The findings of the analysis suggest that even though some narratives are very individual and idiosyncratic, they are nevertheless socially constructed. Therefore, it is possible to create educational spaces, where individuals develop their beliefs about second language and also willingness to communicate.
Main Authors
Format
Books Book part
Published
2016
Series
Subjects
Publication in research information system
Publisher
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys
Original source
https://journal.fi/afinlavk/article/view/59723
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201701021016Käytä tätä linkitykseen.
Parent publication ISBN
978-951-9388-63-2
Review status
Peer reviewed
ISSN
2343-2608
Language
Finnish
Published in
AFinLAn vuosikirja
Is part of publication
Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa
Citation
  • Kulju, J. (2016). Yksilön ja yhteisön kielitaitoa : maahanmuuttajaopiskelijoiden kertomuksia kommunikointihalukkuudestaan ja käsityksistään suomesta opiskelukielenä ammatillisessa koulutuksessa. In A. Solin, J. Vaattovaara, N. Hynninen, U. Tiililä, & T. Nordlund (Eds.), Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa (pp. 127-144). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. AFinLAn vuosikirja, 2016. https://journal.fi/afinlavk/article/view/59723
License
Open Access
Copyright© Kulju & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2016.

Share