A Survey of University Students’ Knowledge of Vocabulary Learning Strategies and Influential Factors in Middle East
Rasti Behbahani, A. (2016). A Survey of University Students’ Knowledge of Vocabulary Learning Strategies and Influential Factors in Middle East. Journal of Language Teaching and Research, 7(4), 646-654. https://doi.org/10.17507/jltr.0704.03
Julkaistu sarjassa
Journal of Language Teaching and ResearchTekijät
Päivämäärä
2016Tekijänoikeudet
© the Author & Academy Publication, 2016. This is an open access article published by Academy Publication.
In this study, the most and the least common vocabulary learning strategies was explored among
Eastern Mediterranean University international students. Besides, the role of personal factors
such as gender and English proficiency level of students were considered. After distributing the
questionnaire, the data were analyzed applying t-test and ANOVA. It was revealed that the level
of importance of vocabulary learning strategy use was moderate for the EMU international
students. Furthermore, it was found that metacognitive strategies and social strategies are the
most and the least common vocabulary learning strategies respectively utilized by EMU
international students for learning vocabulary. Regarding the role of gender and proficiency
level, the t-test and ANOVA results indicated that gender was an effective factor; whereas,
proficiency was not an influential factor in preference of students for using vocabulary learning
strategies. Male students preferred detrimental strategies but females preferred metacognitive
strategies.
...
Julkaisija
Academy PublicationISSN Hae Julkaisufoorumista
1798-4769Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26105774
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Vocabulary learning strategies employed by Finnish high school EFL students
Kovanen, Mariaana (2014)Tämän Pro gradu-tutkielman ensisijainen tarve oli lisätä opettajien ja oppilaiden tietoisuutta sanaston oppimisstrategioiden hyödyistä. Lisäksi koin, että tutkielmani toisi lisää tietoa suomalaisten lukiolaisten strategioiden ... -
The Relationship between university context factors and students' entrepreneurial intentions, attitudes, and self-efficacy
Laukkanen, Pilvi (2022)Yrittäjyysopetuksen tärkeys on lisääntynyt viime vuosien aikana samalla, kun yrittäjyyden vaikutus maailmantalouteen on kasvanut valtavasti. Yrittäjyysopetuksen uskotaan lisäävän opiskelijoiden yrittäjyysaikomuksia muuttamalla ... -
The use of vocabulary learning strategies among Finnish high school students
Mäkinen, Leni (2019)Sanaston asema kielten oppimisen ja opetuksen tutkimuksessa on vahvistunut 1980-luvulta lähtien. Sanasto muodostaa ison osan kielitaidosta ja tutkijat ovat sitä mieltä, että sanaston oppimiseen tarvitaan ainakin osittain ... -
The Effectiveness of Internet-based Multimedia Assisted Language Learning (IB-MALL) in Improving Students’ English Proficiency under Sino-foreigner Cooperative Education Context From Students’ Perspectives
Liu, Qirui (2019)This empirical study is intended to explore the effectiveness of Internet-based Multimedia Assisted Language Learning (IB-MALL) under the Sino-foreign cooperative education context from students’ perspectives in China. ... -
Finnish university English students’ experiences and intentions in vocabulary learning by watching English TV series with subtitles or captions
Poikonen, Emilia (2023)Kielenoppimisen ja multimedian välistä yhteyttä on tutkittu jo muutaman vuosikymmenen ajan, mutta uudelle tutkimukselle on tarvetta kehittyvän median vuoksi. Modernisoituvassa yhteiskunnassa ja etenkin koulumaailmassa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.