Exploring the differences of Finnish students in PISA 2003 and 2012 using educational data mining
Abstract
Suomi on aina saanut hyviä tuloksia PISA-tutkimuksissa, mutta vuonna 2012 tulokset huononivat merkittävästi. Vuosien 2003 ja 2012 aineistoihin sovellettiin muokattua tiedonlouhinta-algoritmia nimeltään k-means++. Tuloksena saatiin kummallekin aineistolle viisi klusteria, joita vertailtiin keskenään. Huonommin pärjänneet klusterit olivat pysyneet samankaltaisina, mutta paremmin pärjänneiden klusteri oli jakautunut. Lisäksi keskiverrosti pärjänneiden klusteri oli kasvanut huomattavasti. Kaikkien klustereiden tulokset matematiikassa olivat laskeneet vuodesta 2003.
Main Author
Format
Theses
Master thesis
Published
2016
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201612135053Käytä tätä linkitykseen.
Language
English