What is the value of plurilingualism?
Moate, J. (2016). What is the value of plurilingualism?. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 12.10.2016(Lokakuu). http://www.kieliverkosto.fi/article/what-is-the-value-of-plurilingualism/
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2016Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
This article seeks to answer the question, 'What is the value of plurilingualism'? by first of
all exploring some different terms from Finnish and English that suggest different ways of
understanding the world. The article then goes on to outline the importance of mother
tongues as a way of rooting a child into a culture, whilst plurilingualism provides the child
with different ways of understanding the world. The second half of the article uses a story
to explore the challenges of sharing different understandings with others and outlines
how these ideas can be introduced to children.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/article/what-is-the-value-of-plurilingualism/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26265115
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
“Sit mulla ois ollut jotain niinku personality issues” : linguistic identities of plurilinguals
Habte, Yohana Tewelde (2021)Vuoteen 2030 mennessä joka viides lapsi Helsingissä puhuu suomea toisena kielenään. Monikieliset lapset ovat jo usean vuoden ajan vaatineet huomiota, joka nostaisi heidän rikkaan ja moninaisen kielenkäyttönsä negatiivisen ... -
Three perspectives on the role of teacher beliefs in the language classroom
Krogager Andersen, Line (University of Jyväskylä, Centre for Applied Language Studies, 2021)This study explores the role of teacher beliefs in two teachers’ implementation of a collaboratively planned teaching activity into classroom practice. It is a retrospective case study aiming to explain how the difference ... -
Exploring one's multilingual language awareness : a material package for remedial foreign language teaching
Pentikäinen, Titta (2022)Oppilaiden kielitietoisuuden ja monikielisyyden tukeminen ovat perusopetuksen opetussuunnitelman perusteista (OPH 2016) kumpuavia tavoitteita, jotka eivät rajoitu pelkästään kielten luokkahuoneisiin, mutta niiden merkityksen ... -
Indigenous language education in Russia : current issues and challenges
Semenova, Elena; Khanolainen, Daria; Nesterova, Yulia (Routledge, 2021)Despite the high number of recognised Indigenous groups who are struggling to maintain their languages, cultures, and identities in Russia, there is little research done on the matters of cultural and linguistic revitalisation. ... -
Tampereella panostetaan varhennetun kieltenopetuksen kehittämiseen ja monipuolisiin kielivalintoihin
Lahti, Laura; Harju-Autti, Raisa; Verkama, Outi; Aaltonen-Kiianmies, Kirsi (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)A1-kielen eli ensimmäisen vieraan kielen opetus on 1.1.2020 alkaen varhentunut alkamaan ensimmäiseltä vuosiluokalta kaikissa Suomen kouluissa (Opetushallitus 2019). Tampereella kieltenopetuksen varhentaminen on huomioitu ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.