Editorial: Issues of Ethics and Methods in Studying Social Media
Sormanen, N., & Lauk, E. (2016). Editorial: Issues of Ethics and Methods in Studying Social Media. Media and Communication, 4(4), 63-65. https://doi.org/10.17645/mac.v4i4.793
Published in
Media and CommunicationDate
2016Copyright
© 2016 by the authors; licensee Cogitatio (Lisbon, Portugal). This article is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY).
The Editorial raises some challenging ethical and methodological aspects of Internet based research (such as protection
of informational privacy, informed consent, general ethical guidelines vs case-based approach), which are further discussed
in the five articles of this special issue.
Publisher
Cogitatio PressISSN Search the Publication Forum
2183-2439Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26260669
Metadata
Show full item recordCollections
License
Except where otherwise noted, this item's license is described as © 2016 by the authors; licensee Cogitatio (Lisbon, Portugal). This article is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY).
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Facebook as a discursive space for grassroots action
Tammi, Ritva (2021)Opinnäytetyön tavoitteena on tarkastella Internetin sosiaalisissa vuorovaikutusryhmissä tapahtuvaa toimintaa sekä analysoida yrityksiä rakentaa ja ylläpitää kansalaisidentiteetin representaatioita Yhdysvaltain presidentinvaaleihin ... -
"Millasen päivityksen tästä sais?" : elämäjulkaisijuuden kulttuurinen omaksuminen
Östman, Sari (Jyväskylän yliopisto, 2015)Yhä useammat meistä napsivat kuvia lapsistaan, lomistaan ja lemmikeistään sosiaaliseen mediaan. Facebook tai oma blogi on avoinna pitkin päivää, ja huomaamme ajattelevamme keskellä elämän tohinaa: ”Millasen päivityksen ... -
Towards Socio-material Research Approaches in Language Education
Ennser-Kananen, Johanna; Saarinen, Taina (Springer International Publishing, 2023)This chapter outlines the socio-material framing of the book that it opens. We situate this volume materially not only in the discipline of applied linguistics and language education, but also in the long tradition of ... -
Digital advertising around paid spaces, e-advertising industry’s revenue engine : A review and research agenda
Aslam, Bilal; Karjaluoto, Heikki (Pergamon Press, 2017)We develop and describe a framework for research in a particular segment of digital advertising. Internet Advertising Paid Slots and Spaces (IAPS) is a neologism and work almost like a stock exchange for buying and selling ... -
Business customers' attitudes toward social media marketing
Palojärvi, Terhi (2018)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, kuinka markkinointia sosiaalisessa mediassa voidaan toteuttaa yritysten välisillä (business-to-business, b2b) -markkinoilla sekä miten potentiaalinen markkinointikanava sosiaalinen ...