Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKollanus, Sami.
dc.contributor.authorNiskakangas, Teemu
dc.date.accessioned2016-10-05T12:47:40Z
dc.date.available2016-10-05T12:47:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/51539
dc.description.abstractKandidaatintutkielma perehtyy projektinhallintaan IT-projekteissa asiakaslähtöisyyden näkökulmasta. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, millä tavalla asiakaslähtöisyys on osana onnistunutta projektinhallintaa IT-projekteissa. Tutkimuksen alussa käsitellään projektinhallintaa ja sitä, kuinka se määrittelee onnistuneen projektin. Tämän jälkeen tutkielmassa määritellään IT-projektin ja sen projektinhallinnan pääpiirteitä. Lisäksi tarkastellaan asiakaslähtöisyyden merkitystä IT-projektien onnistumisessa. Tutkimus toteutettiin kirjallisuuskatsauksena perehtymällä aihetta käsitteleviin artikkeleihin, kirjoihin sekä raportteihin. Tutkimuksesta käy ilmi, että asiakkaan tulee olla aktiivinen osa projektia heti sen alusta lähtien. Yrityksen ja asiakkaan välisen kommunikoinnin tulee myös olla riittävän hyvällä tasolla. Tällöin asiakkaan tarpeet tulee todennäköisesti paremmin ymmärretyksi ja lopputuloksesta halutunlainen.fi
dc.description.abstractThis Bachelor’s Thesis focuses on customer oriented approach in project man-agement of IT-projects. This study aims to explain the role of customer oriented approach in successful project management. At first, the study defines tradi-tional project management and how it determines project success. After that, IT-project management and its success factors are revealed and customer oriented approach is involved in. The study was executed as a literature review based on scientific articles, books, reports and conference papers about the topic. The study reveals that a customer must to be an active part and involved in the project from the very beginning of it. Communication channels between the company and the customer must also be at a sufficiently high level. In this case, the customer’s needs are likely to be better understood and the outcome is be-ing what is desired.en
dc.format.extent22
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherasiakaslähtöisyys
dc.subject.otherIT-projektien projektinhallinta
dc.subject.otherprojektin onnistuminen
dc.titleAsiakaslähtöisyys osana onnistunutta IT-projektien projektinhallintaa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201610054276
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.date.updated2016-10-05T12:47:41Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot