Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorRousi, Rebekah
dc.contributor.authorToivio, Olli
dc.date.accessioned2016-09-16T07:10:52Z
dc.date.available2016-09-16T07:10:52Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/51380
dc.description.abstractPeliteollisuudesta on hyvää vauhtia tulossa liikevaihdoltaan suurin viihdeteollisuuden haara ikinä. Erilaisten pelimuotojen lisääntyminen ja suurenevat voitot vaativatkin selvitystä siitä, mikä tekee peleistä pelattavia? Tämä tutkielma pyrkii määrittämään ja selvittämään digitaalisten pelien ominaisuuksia jotka miellyttävät potentiaalisia sekä nykyisiä asiakkaita psykologiselta kannalta. Erilaisia tekijöitä analysoidaan yrittäessä määrittää ominaisuuksia jotka erottavat virtuaaliset pelit toisistaan ja vaikuttavat haluttavilta, mainittakoon muun muassa flow, immersio, tunteet ja hahmon identifikaatio. Tutkielmassa tuodaan esille erilaisia tapoja joilla saadaan flown ja immersion tunteet herätettyä, mainittakoon erityisesti GameFlow-malli. Pelisuunnitteluun liittyen myös eri lähestymistapoja pelaamistunteisiin esitellään, esimerkiksi the Four Keys, ja niiden implementointimahdollisuudet peleihin tulevat selvemmiksi.fi
dc.description.abstractThe gaming industry is working its way to becoming the largest entertainment industry ever. The rise of various kinds of gaming options and increase in revenue begs the question: what makes games playable? What are the factors that weigh in when trying to lure customers? This thesis aims to identify and explain the qualities of digital games that appeal to players and potential players on a psychological level. Different kinds of factors are used in analyzing what sorts of qualities virtual games have that play a part in customer persuasion and prolonged satisfaction, flow, immersion, emotion and character identification to name a few. In this thesis, different kinds of attributes are found. These attributes are identified as contributing states of flow and immersion, noticeably seen in the GameFlow model. Relating to game design, different kinds of approaches to game emotions are also introduced, for example the Four Keys, and their facilitation in games is opened.en
dc.format.extent34
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.othergames
dc.subject.othervirtual gaming
dc.subject.otherpsychological triggers
dc.subject.otheremotional triggers
dc.subject.otherflow
dc.subject.otherimmersion
dc.subject.othergame design
dc.subject.otheremotions
dc.subject.otheraddictions
dc.titlePsychological triggers in video games
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201609164128
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.date.updated2016-09-16T07:10:53Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccess
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston <a href="https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat">arkistotyöasemalta</a>.fi
dc.rights.accessrights<br><br>The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival <a href="https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities">workstation</a> at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials.en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot