Show simple item record

dc.contributor.advisorKalaja, Paula
dc.contributor.authorEskelinen, Marja
dc.date.accessioned2016-09-14T06:22:24Z
dc.date.available2016-09-14T06:22:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/51352
dc.description.abstractKirjallinen tuottaminen on olennainen osa kielten kouluopetusta Suomessa. Perinteisesti kirjalliset tuotokset arvioidaan ja opettaja antaa niistä palautetta. Tämä kandidaatin tutkielma selvittää yhden lukioryhmän osalta, millaista palautetta opettaja antoi heidän kirjoittamistaan esseistä ja kuinka oppilaat kokivat tämän palautteen. Tutkielmassa on käytetty sekä laadullisia että määrällisiä tutkimusotteita. Ensin oppilaat kirjoittivat lukiokurssillaan esseet, jotka opettaja arvosteli ja antoi niistä kommentteja. Sitten nämä esseet kommentteineen kerättiin ja palautteelle tehtiin sisällönanalyysi teorialähtöisesti Hattien ja Timperleyn mallin (2007) mukaan. Palaute oli pääosin varsin positiivista ja kannustavaa, ja sitä oli useamman kommentin verran jokaisessa esseessä. Analysoidun palautteen pohjalta koottiin kyselylomake, johon oppilaat vastasivat. Kyselylomakkeessa kyseltiin muiden muassa, kuinka oppilaat kokevat palautteen yleisesti, sekä koskien tehtävätasolla ja tehtävän prosessoinnin tasolla annettua palautetta. Myös kehusanojen arvottaminen ja vaihtoehtoiset palautemekanismit olivat osa kyselylomaketta. Kyselyvastausten perusteella oppilaat arvostavat saamaansa palautetta ja kokevat sen tukevan oppimista. Osa vastaajista oli sitä mieltä, että palautetta voisi olla myös enemmän. Erityisesti suullisen ja kirjallisen palautteen yhdistelmä oli kaikkien vastaajien mielestä paras tapa saada palautetta esseistä.fi
dc.format.extent32
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherlanguage teaching
dc.subject.otherwritten feedback
dc.subject.otherstudents' experiences
dc.subject.otherEnglish as a foreign language (EFL)
dc.titleWritten essay feedback given by a teacher and as experienced by students
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201609144097
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.date.updated2016-09-14T06:22:24Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record