University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Suunnitelmasta käytäntöön : myyntistrategian toimeenpanoprosessi kodintekniikkayrityksessä

Icon
2.6 Mb

Authors
Kröger, Johannes
Date
2016
Discipline
JohtaminenManagement and Leadership
Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
You can request a copy of this thesis here

 
Tiivistelmä – Abstract Yritysten strategiat sisältävät perinteisesti selkeän suunnitelman siitä, mitä yritys pyrkii saavuttamaan. Tästä huolimatta tutkimukset ovat osoittaneet, että jopa puolet suunnitelluista strategioista epäonnistuu huonosti toteutetun strategian toimeenpanoprosessin seurauksen. Tässä tutkimuksessa on tarkasteltu strategian toimeenpanoprosessia kuluttajamarkkinoilla toimivassa kodintekniikkayrityksessä. Tutkimuksen tarkoituksena on ollut muodostaa ymmärrys niistä prosesseista ja toimenpiteistä, joiden seurauksena yrityksen strategian keskeinen sisältö muuttuu käytännön toimiksi. Tutkimuksessa on tämän lisäksi pyritty tutkimaan organisaation eri tasojen näkemyksiä toimeenpanoprosessiin liittyen, löytämään niistä ristiriitoja ja muodostamaan niiden perusteella tulkintoja. Tutkimuksessa ei ole käytetty valmista teoreettista viitekehystä, vaan se on muodostettu aiempaan kirjallisuuteen ja tieteelliseen tutkimukseen pohjautuen tämän tutkimuksen päämääriä silmällä pitäen. Tutkimus on metodologialtaan laadullinen tapaustutkimus. Aineiston kerääminen on suoritettu hyödyntäen puolistrukturoituja teemahaastatteluja, jotka on suoritettu kohdeyrityksen kolmelle eri organisaatiotasolle. Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan todeta myyntistrategian toimeenpanoprosessin olevan tämän tapauksen kontekstissa myynnin johtamisen, yrityksen prosessien ja henkilöstön vuorovaikutusta. Suurimmat ristiriidat näyttäisivät tämän tapauksen kontekstissa liittyvän palkitsemisjärjestelmien ja suorituksen mittaamisen käytäntöihin. ...
Alternative title
Myyntistrategian toimeenpanoprosessi kodintekniikkayrityksessä
Keywords
strategian toimeenpano myyntistrategia myynnin johtaminen kuluttajamarkkinat myynti strategia johtaminen
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201607193637

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [24542]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Katsaus myynnin johtamisen tilaan suomalaisissa yliopistoissa : täydentävän rahoituksen hankinta myynnin johtamisen keinoin 

    Kurki, Lauri (2021)
    Suomessa on maailman huippua osaamista monella saralla: Puu-, IT-, kemia- ja peliteollisuus vain muutamia nimetäkseni. Olemme maailman onnellisin kansa ja koulujärjestelmämme on maailmalla hyvin arvostettu. Kuka tätä kaikkea ...
  • Sisäinen strategiaviestintä strategian toimeenpanossa finanssialan organisaatiossa 

    Lukiini, Iiris (2018)
    Tässä pro gradu -tutkielmassa tarkastelen sisäistä strategiaviestintää osana strategian toimeenpanoa suomalaisessa finanssialan organisaatiossa. Strategian suunnittelun ja toimeenpanon välisen ns. mustan laatikon avaamiseksi ...
  • Digitalisaatio liiketoimintamallin ja strategian muovaajana 

    Massinen, Anni (2017)
    Digitalisaatiosta ja sen vaikutuksista puhutaan paljon, mutta tarkempaa tutkimusta aiheesta on vielä toistaiseksi kohtalaisen niukasti. Tässä pro gradu-tutkielmassa tutkitaan digitalisaation luomia vaikutuksia liiketoimi ...
  • The role of Social Media on Sales strategy : A Conceptual Explication in a High-context Culture 

    Ukpabi, Dandison; Karjaluoto, Heikki; Ikaba, Victoria; Wali, Kemkamma; Kpunee, Henry (Rivers State University, 2017)
    People’s behaviours are shaped by their cultural values as much as it also influences the definition of friendship building and sustenance. Low-context cultures as marked with independent lifestyle, loosed family units ...
  • SaaS-myynnin mallit B2B-liiketoiminnassa 

    Seppänen, Santtu (2021)
    Tutkielmassa käsitellään Software-as-a-Service (SaaS) -liiketoimintaa sekä perehdytään tutkittuihin SaaS-myynnin malleihin. SaaS-tuotteet ja SaaS-liiketoimintamalli on suhteellisen uusi markkina, joka nähdään todella ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre