dc.contributor.author | Jalkanen, Juha | |
dc.contributor.author | Almonkari, Merja | |
dc.contributor.author | Taalas, Peppi | |
dc.date.accessioned | 2016-07-12T07:23:25Z | |
dc.date.available | 2016-07-12T07:23:25Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Jalkanen, J., Almonkari, M., & Taalas, P. (2016). Viestintä- ja kieliopintojen kehittäminen kansainvälistyvässä korkeakoulutuksessa. <i>Yliopistopedagogiikka</i>, <i>23</i>(1), 14-16. <a href="https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2016/04/15/viestinta-ja-kieliopintojen-kehittaminen-kansainvalistyvassa-korkeakoulutuksessa/" target="_blank">https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2016/04/15/viestinta-ja-kieliopintojen-kehittaminen-kansainvalistyvassa-korkeakoulutuksessa/</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_25657725 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_69774 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/50794 | |
dc.description.abstract | Viestintä- ja kieliopinnot (viekie) ovat osa jokaista suomalaista korkeakoulututkintoa. Näistä opinnoista huolehtivat kielikeskukset ja niitä vastaavat yksiköt. Kansainvälisesti
tarkasteltuna suomalainen järjestelmä on ainutlaatuinen; monissa maissa Suomen kaltaista järjestelmää ei joko ole ollenkaan tai opinnoista vastaavat ainelaitokset, eikä niitä
ole tavoitteellisesti rakennettu osaksi tutkintoja (Saarinen & Taalas, 2016). Ainutlaatuisuus ei kuitenkaan tarkoita, etteikö kehittämistarpeita olisi: niitä syntyy luonnostaan
toimintaympäristön muutoksen myötä. | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum | |
dc.relation.ispartofseries | Yliopistopedagogiikka | |
dc.relation.uri | https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2016/04/15/viestinta-ja-kieliopintojen-kehittaminen-kansainvalistyvassa-korkeakoulutuksessa/ | |
dc.subject.other | viestintä | |
dc.subject.other | koulutus | |
dc.subject.other | kansainvälisyys | |
dc.subject.other | korkeakoulut | |
dc.title | Viestintä- ja kieliopintojen kehittäminen kansainvälistyvässä korkeakoulutuksessa | |
dc.type | article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201607113568 | |
dc.contributor.laitos | Monikielisen akateemisen viestinnän keskus | fi |
dc.contributor.laitos | Centre for Multilingual Academic Communication | en |
dc.contributor.oppiaine | Kielet | fi |
dc.contributor.oppiaine | Languages | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalItem | |
dc.date.updated | 2016-07-11T12:15:43Z | |
dc.type.coar | journal article | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 14-16 | |
dc.relation.issn | 2242-8070 | |
dc.relation.numberinseries | 1 | |
dc.relation.volume | 23 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Tekijät & Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum, 2016. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | viestintä | |
dc.subject.yso | koulutus | |
dc.subject.yso | kansainvälisyys | |
dc.subject.yso | korkeakoulut | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p36 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p84 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3868 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1030 | |