Sukupuoli ja subjektius sosiaalityössä : tulkintoja naistyöntekijöiden muistoista
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä studies in education, psychology and social researchTekijät
Päivämäärä
2005Oppiaine
SosiaalityöMuu nimeke
Tulkintoja naistyöntekijöiden muistoistaJulkaisija
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-6698-0ISSN Hae Julkaisufoorumista
0075-4625Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3599]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Harnessing Women’s Potential as a Soft Engine for Growth : Lessons from Contrasting Trajectories between Finland and Japan for Growing Economies
Watanabe, Chihiro; Naveed, Kashif; Neittaanmäki, Pekka (Chitkara University, 2017)Harnessing the vigor of women’s potential is essential for inclusive economic growth in a digital economy moving toward aging society. This can be a soft engine for sustainable growth substitutable for costly hard ... -
"Successful and feminine athlete" and "natural-born fighter" : a discursive exploration of female judoka's identities in Greece and Finland
Kavoura, Anna (University of Jyväskylä, 2018)Despite feminist concerns about the asymmetrical distribution of power in martial arts and combat sports (MACS), sport psychology research has overlooked issues of inequality and socio-cultural difference, as well as ... -
Sotilaita vai seikkailijoita? : varusmiespalveluksen johtajakoulutuksen merkityksiä naisille uran ja johtamisosaamisen kannalta
Häyrynen, Heli (University of Jyväskylä, 2017)This thesis examines women in military leadership training in Finnish military service. The aim of this empirical qualitative PhD study is to explore the meanings of military leadership training to young women from a ... -
Gender roles and domestic violence : narrative analysis of social construction of gender in Uganda
Joro, Veera (2016)Gender Roles and Domestic Violence: Narrative Analysis of Social Construction of Gender in Uganda. Veera Joro. Master’s Thesis in Political Science/ Development and International Cooperation. Department of Social Sciences ... -
Gender, identity and representation in video games : an elective discourse-oriented course for Finnish EFL upper secondary school students
Rautiainen, Miika (2015)Suomen koulujen opetussuunnitelmat pyrkivät toteuttamaan ja edistämään tasa-arvoa, mutta tasa-arvon toteutuminen koulujen arjessa vaatii vielä työtä. Samaan aikaan videopeleistä on tullut suosittu harrastus nuorten ja ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.