Understanding Family Dynasty: Nurturing the Corporate Identity across Generations
Kansikas, J., & Nemilentsev, M. (2010). Understanding Family Dynasty: Nurturing the Corporate Identity across Generations. International Journal of Business Science and Applied Management, 5(3), 31-42. http://www.business-and-management.org/
Julkaistu sarjassa
International Journal of Business Science and Applied ManagementPäivämäärä
2010Tekijänoikeudet
© the Authors, 2010. This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License.
This study aims to analyse the Ahlstrom annual reports. The content analysis contributes to family
business corporate identity. According to the results family business corporate identity is based both on
history and on the future. Human resource management, customer relationships, high quality, and also
family ownership reflect corporate identity in large family corporations. Modern family business
corporate identity is based on continuously developing the business concept and its core competency.
Meeting the needs of customers and technical quality standards combined with upgrading and
developing the business idea characterises family business corporate identity.
Julkaisija
Brunel UniversityISSN Hae Julkaisufoorumista
1753-0296Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.business-and-management.org/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/19448031
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Lisenssi
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on © the Authors, 2010. This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Vuosikertomus 2012 : Informaatioteknologian tiedekunta, Jyväskylän yliopisto
Havu, Elina; Valpe, Kati (Jyväskylän yliopisto, 2013) -
Suomalaisten pörssilistattujen perheyritysten raportointi rahoitusriskeistä ja niiden hallinnasta : näkökulma kolmesta kone- ja metalliteollisuudessa toimivasta perheomisteisesta pörssiyrityksestä vuonna 2011
Myllylä, Paavo (2013)Rahoitusmarkkinoita koetelleet taloudelliset kriisit ovat vaikeuttaneet yritysten ja sidosryhmien asemaa. Haastavan markkinatilanteen seurauksena yritysten rahoitusriskit ja riskienhallinta on noussut esille sidosryhmien ... -
Internationalization of family-controlled SMEs from the process, network and socioemotional wealth perspectives
Metsola, Jaakko (2016)Perheyritysten kansainvälistyminen on saanut vähän huomiota kansainvälisen liiketoiminnan tutkimusalalla. Tämä laadullinen tapaustutkimus tarttuu tähän tutkimusaukkoon ja lähestyy teemaa jopa perheyritysten kansainvälist ... -
Nurturing the Interpreneur
Hoy, Frank (Jyväskylä University School of Business and Economics, 2007)Few topics in the family business literature have been studied more than management and ownership succession. In today’s competitive global economy, businesses find that innovation, growth and other entrepreneurial ... -
Nurture and play for foster families with young children : Foster-parents’ reflections on attachment-focused group intervention
Tuomi, Kirsi; Ala-Ruona, Esa (Approaches, 2022)An insecure attachment history puts foster children at risk for many kinds of difficulties, which may include psychopathology. Nurture and Play (NaP) for foster families–intervention for children aged one to five years of ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.