Ohjelmointisatukirjat
Tässä tutkielmassa käsitellään ohjelmoinnin opettamista lapsille satukirjojen
avulla. Tutkielmassa tarkastellaan syksyllä 2016 voimaan astuvan opetussuunnitelman oh-
jelmoinnin opettamisen tavoitteiden toteutumista kahdessa suomenkielisessä ohjelmointisa-
tukirjassa. This thesis is about teaching computer programming for children with fairy tale
books. The study examines added programming-related objectives of the new Finnish school
system curriculum, which will come into operation in Autumn 2016. This study seeks imple-
mentations of these programming-related objectives in two of the children’s storybooks avai-
lable in Finnish.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5338]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
"Tätä osa-aluetta ja sen merkitystä usein vähätellään" : luokanopettajaopiskelijoiden ja luokanopettajien käsityksiä TVT:n opettamisesta alakoulussa
Huttunen, Emmi (2023)Tutkimuksessa selvitettiin luokanopettajaopiskelijoiden sekä luokanopettajana työskentelevien käsityksiä tieto- ja viestintäteknologian opettamisesta alakoulussa. Lisäksi tavoitteena oli selvittää, miten ryhmien käsitykset ... -
Lasten ja nuorten vertaissuhteiden ylläpitäminen ja muodostuminen viestintäteknologian avulla
Lahti, Henna (2011)Tämän tutkielman ensimmäinen osa on kirjallisuuskatsaus, jossa perehdytään lasten ja nuorten teknologiavälitteisiin vuorovaikutussuhteisiin ja siihen, miten he ylläpitävät ja muodostavat vertaissuhteita viestintäteknologian ... -
Kehittämistutkimus : TVT:n tehokas integrointi matematiikan digitaaliseen ylioppilaskokeeseen valmistautumisessa
Huttunen, Jesse (2017)Nykyään tieto- ja viestintäteknologialla (TVT) on yhä suurempi rooli suomalaisessa perusopetuksessa sekä lukiokoulutuksessa. Erilaiset laitteet ja sovellukset ovat tuoneet myös uusia mahdollisuuksia erityisesti matematiikan ... -
Tieto- ja viestintäteknologia historialisen ajattelun kehittämisen tukena
Sipola, Antti (2016)Pedagogisessa keskustelussa on viime aikoina noussut esille kysymys siitä, miten oppilaiden tieto- ja viestintäteknologisia taitoja voidaan kehittää. Uudistuneessa opetussuunnitelmassa tieto- ja viestintäteknologian ...