Vokselit tietokonepeleissä
Abstract
Tässä tutkielmassa selvitettiin vokseleiden käyttöä tietokonepeleissä ja
kartoitettiin yleisesti vokselitekniikan hyötyjä, mahdollisuuksia ja ongelmia reaaliaikaisen grafiikan tuottamisessa. Vokseleita verrattiin perinteiseen polygonipohjaiseen esitystapaan ja esiteltiin kuinka vokselitekniikka saattaisi ratkaista joitain polygonipiirron ongelmakohtia. Vokselipiirron todettiin monista hyvistä teknisistä ratkaisuistaan huolimatta kaipaavan yhä huomattavasti lisää tutkimusta, sillä yleinen työkalujen puute, animoinnin vaikeus, muistinkäyttö ja muut ongelmat rajoittavat vokseleiden käyttöä tietokonepeleissä vielä ainakin toistaiseksi.
Main Author
Format
Theses
Bachelor thesis
Published
2013
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201603301966Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish