Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorReijo, Saija
dc.date.accessioned2016-03-23T11:33:38Z
dc.date.available2016-03-23T11:33:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/49180
dc.description.abstractTässä tutkimuksessa tarkasteltiin perussuomalaisten puheenjohtajalle, Timo Soinille rakentuvaa julkisuuskuvaa kahden ranskalaisen sanomalehden (Le Monde ja Le Figaro) uutisartikkeleissa. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää millaisia diskursseja lehdet liittävät Timo Soiniin häneen kohdistuvassa uutisoinnissa. Populistinen puolue, Perussuomalaiset, onnistui saamaan historiallisen 3. sijan vuoden 2011 eduskuntavaaleissa, mikä huomioitiin laajasti myös muiden Euroopan maiden medioissa. Median valta yhteiskunnassamme on kiistatta suuri. Toimittajien tehtävä on välittää kansalaisille oikeaa tietoa yhteiskunnastamme, mutta paine saada uutisoinnista viihdyttävä, on suuri. Uutisen laatiminen kuten kaikki muukin kielenkäyttö on aina täynnä valintoja, mikä mahdollistaa tiettyjen asioiden korostamisen toisten varjolla. Tutkimuksen aineisto koostui kuudesta Le Monden ja Le Figaron nettisivustoilla julkaistuista uutisartikkelista vuosilta 2010 – 2012, jolloin perussuomalaiset saivat suurta kannatusta Suomessa. Tutkimuksen teoreettinen tausta pohjautui Norman Fairclough’n kehittelemään kriittiseen diskurssianalyysiin. Soiniin liitettäviä diskursseja selvitettiin analysoimalla Soinista käytettyjen nimitysten luonnetta sekä toimituksen valitsemien suorien sitaattien teemoja. Analyysin perusteella huomattiin 2 selkeää Soini-diskurssia: vahvan johtajan diskurssi sekä isänmaallisen poliitikon diskurssi.fi
dc.format.extent20
dc.language.isofre
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherjulkisuuskuva
dc.subject.otherdiskurssintutkimus
dc.subject.otherdiskurssi
dc.subject.otherlehdistö
dc.subject.otherTimo Soini
dc.titleL’image publique de Timo Soini en 2010-2012 dans 6 articles des journaux Le Monde et Le Figaro
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201603231933
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineRomance philologyen
dc.contributor.oppiaineRomaaninen filologiafi
dc.date.updated2016-03-23T11:33:39Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot