dc.contributor.author | Pasanen, Tero | |
dc.contributor.editor | Koskimaa, Raine | |
dc.contributor.editor | Suominen, Jaakko | |
dc.contributor.editor | Mäyrä, Frans | |
dc.contributor.editor | Harviainen, J. Tuomas | |
dc.contributor.editor | Friman, Usva | |
dc.contributor.editor | Arjoranta, Jonne | |
dc.date.accessioned | 2016-01-04T09:14:21Z | |
dc.date.available | 2016-01-04T09:14:21Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Pasanen, T. (2015). Pelaaja on pelaajalle susi : kriittinen analyysi DayZ:n vallitsevasta pelitavasta. In R. Koskimaa, J. Suominen, F. Mäyrä, J. T. Harviainen, U. Friman, & J. Arjoranta (Eds.), <i>Pelitutkimuksen vuosikirja 2015</i> (pp. 120-132). Tampereen yliopisto. Pelitutkimuksen vuosikirja, 2015. <a href="http://www.pelitutkimus.fi/vuosikirja2015/artikkeli-pelaaja-on-pelaajalle-susi-kriittinen-analyysi-dayzn-vallitsevasta-pelitavasta" target="_blank">http://www.pelitutkimus.fi/vuosikirja2015/artikkeli-pelaaja-on-pelaajalle-susi-kriittinen-analyysi-dayzn-vallitsevasta-pelitavasta</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_25398072 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_68354 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/48230 | |
dc.description.abstract | Tässä kriittisessä analyysissä perehdytään selviytymiskauhupeli DayZ:n sosiaalisiin käytäntöihin,
jotka suosivat negatiivista vapautta ja luovat odotuksia pelaajien käytöksestä. Näiden käytäntöjen
yleinen omaksuminen on tehnyt ennaltaehkäisevästä väkivallasta vallitsevan pelitavan. Artikkeli
kartoittaa peliteknisiä, sosiaalisia ja kulttuurisia osatekijöitä, jotka mahdollistavat tämän
epäsosiaalisen toimintamallin. Tätä keskustelua peilataan myös pelietiikan teoriaan. | |
dc.format.extent | 170 | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Tampereen yliopisto | |
dc.relation.ispartof | Pelitutkimuksen vuosikirja 2015 | |
dc.relation.ispartofseries | Pelitutkimuksen vuosikirja | |
dc.relation.uri | http://www.pelitutkimus.fi/vuosikirja2015/artikkeli-pelaaja-on-pelaajalle-susi-kriittinen-analyysi-dayzn-vallitsevasta-pelitavasta | |
dc.subject.other | DayZ | |
dc.subject.other | negatiivinen vapaus | |
dc.subject.other | pelietiikka | |
dc.subject.other | moraalinen toimijuus | |
dc.subject.other | negative freedom | |
dc.subject.other | game ethics | |
dc.subject.other | moral agency | |
dc.title | Pelaaja on pelaajalle susi : kriittinen analyysi DayZ:n vallitsevasta pelitavasta | |
dc.type | bookPart | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201512304147 | |
dc.contributor.laitos | Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Music, Art and Culture Studies | en |
dc.contributor.oppiaine | Nykykulttuurin tutkimus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö | fi |
dc.contributor.oppiaine | Contemporary Culture | en |
dc.contributor.oppiaine | School of Wellbeing | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/BookItem | |
dc.date.updated | 2015-12-30T13:15:04Z | |
dc.relation.isbn | 978-952-03-0028-9 | |
dc.type.coar | book part | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 120-132 | |
dc.relation.issn | 1798-355X | |
dc.type.version | acceptedVersion | |
dc.rights.copyright | © Pasanen 2015. Tämä teos on lisensoitu Creative Commons -lisenssillä. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | emergenssi | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10289 | |
dc.rights.url | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |