Lukiolaiset yksilöllisinä ja yhteisöllisinä internetlukijoina
Kiili, C., & Laurinen, L. (2015). Lukiolaiset yksilöllisinä ja yhteisöllisinä internetlukijoina. In E. Ropo, E. Sormunen, & J. Heinström (Eds.), Identiteetistä informaatiolukutaitoon : tavoitteena itsenäinen ja yhteisöllinen oppija (pp. 256-275). Tampere University Press. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-9920-3
Date
2015Copyright
© Tekijät & Tampere University Press.
Publisher
Tampere University PressParent publication ISBN
978-951-44-9919-7Is part of publication
Identiteetistä informaatiolukutaitoon : tavoitteena itsenäinen ja yhteisöllinen oppijaKeywords
Original source
http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-9920-3Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25325449
Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Online reading as an individual and social practice
Kiili, Carita (University of Jyväskylä, 2012) -
Examining the structure of credibility evaluation when sixth graders read online texts
Kiili, Carita; Räikkönen, Eija; Bråten, Ivar; Strømsø, Helge I.; Hagerman, Michelle Schira (Wiley-Blackwell, 2023)Background Previous research indicates that students lack sufficient online credibility evaluation skills. However, the results are fragmented and difficult to compare as they are based on different types of measures and ... -
Students' abilities to evaluate the credibility of online texts : The role of internet‐specific epistemic justifications
Hämäläinen, Elina K.; Kiili, Carita; Räikkönen, Eija; Marttunen, Miika (Wiley, 2021)Previous evaluation studies have rarely used authentic online texts and investigated upper secondary school students' use of evaluation criteria and deep reasoning. The associations between internet-specific epistemic ... -
Promoting sixth graders’ credibility Evaluation of Web pages : An intervention study
Hämäläinen, Elina K.; Kiili, Carita; Marttunen, Miika; Räikkönen, Eija; González-Ibáñez, Roberto; Leppänen, Paavo H.T. (Elsevier, 2020)This study investigated whether a teacher-led intervention program on online inquiry improved sixth graders' performance in a credibility evaluation task. Students (N = 342) were divided into two conditions, an intervention ... -
Lukiolaiset internetlähteiden luotettavuuden arvioijina
Hämäläinen, Elina (2017)Internetin käytön yleistyminen ja saatavilla olevan informaation jatkuva lisääntyminen on tehnyt tiedon luotettavuuden arvioinnista entistä vaikeampaa. Internetlähteiden käyttö lukio-opinnoissa on myös lisääntynyt. Tämän ...