The English Pronunciation Teaching in Europe Survey : Factors Inside and Outside the Classroom
Henderson, A., Curnick, L., Frost, D., Kautzsch, A., Kirkova-Naskova, A., Levey, D., Tergujeff, E., & Waniek-Klimczak, E. (2015). The English Pronunciation Teaching in Europe Survey : Factors Inside and Outside the Classroom. In J. A. Mompean, & J. Fouz-González (Eds.), Investigating English Pronunciation : Current Trends and Directions (pp. 260-291). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1057/9781137509437_12
Tekijät
Päivämäärä
2015Tekijänoikeudet
© Palgrave Macmillan 2015. This is a final draft version of an article whose final and definitive form has been published by Palgrave Macmillan. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
This paper presents a subset of findings from a European-wide, on-line survey of English pronunciation teaching
practices (EPTiES). Quantitative and qualitative data from seven countries (Finland, France, Germany, Macedonia,
Poland, Spain and Switzerland) are presented, focusing on teachers' comments about the training they received to
teach English pronunciation, about what they do inside the classroom and about what happens outside the classroom in terms of students' exposure to English. The results of EPTiES and of follow-up interviews reveal interesting
phenomena across Europe. Most of the teacher-respondents were non-native speakers of English and felt they had
little or no training in how to teach pronunciation, which raises the question of how teachers are coping with this key
aspect of language teaching. Differences between countries are explored, especially via replies to open-ended
questions and relevant contextual factors (e.g. language policy) allowing a more nuanced picture to emerge for each
country. Suggestions are made for improving teacher training and for further research.
...
Julkaisija
Palgrave MacmillanEmojulkaisun ISBN
978-1-137-50942-0Kuuluu julkaisuun
Investigating English Pronunciation : Current Trends and DirectionsAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25308856
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Finnish 9ᵗʰ graders’ views on English pronunciation and Rally English
Suutari, Sini (2023)Englannin kielen asema Suomessa on vakiintunut, vaikka sitä pidetään edelleen vieraana kielenä. Suomalaisten englannin kielitaito on myös varsin korkealla tasolla. Kuitenkin joillekin suomalaisille englannin suullinen ... -
How we teach English vocabulary inside the classroom : teacher perspectives and vocabulary from the outside
Rantonen, Jaana (2016)Kielen opiskelussa sanaston oppiminen on yksi kivijalka, jolle kielitaitoa lähdetään rakentamaan. Sanaston opiskeluun vaikuttavat tavoitteiden ja oppijan lisäksi myös se tapa, millä sanastoa opetetaan. Sanastoa ei opi ... -
Teaching the pronunciation of English as an international language : suggestions for constructing a syllabus for Finnish learners
Hietanen, Hilla (2012)Kieltä ei voi puhua ääntämättä sitä, minkä vuoksi ääntäminen luonnollisesti kuuluu osaksi vieraan kielen oppimista ja opettamista. Ääntämisen kuten minkä tahansa kielen osa-alueen opettaminen perustuu valittuun malliin ja ... -
A critical review of English pronunciation teaching on YouTube and in mobile applications
Sundberg, Juho; Siidoroff, Aleksi (2018)Vaikka natiivinomainen puhe ei ole ollut kielenoppimisessa erityisen painotettu osa-alue nykyään vallitsevilla opetusmetodeilla, on ääntäminen silti tärkeä osa englannin kielen oppimista. Se vähentää väärinymmärrysten ... -
/tu pi:/ or not /tu pi:/ : teachers’ attitudes and approaches to teaching English pronunciation in Finnish upper secondary schools
Rossi, Eelis (2019)Viimevuosien aikana englannin ääntämisen opetus on Suomessa noussut tärkeäksi osaksi kielen oppimista uuden lukion opetussuunnitelman johdosta. Koska dialogisuutta on uudessa opetussuunnitelmassa painotettu, on ääntämisen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.