Hakuperustainen proseduraalinen sisällöntuotanto tietokonepeleissä

Abstract
Proseduraaliset sisällöntuotantomenetelmät ovat viime aikoina kasvattaneet suosiotaan akateemisessa tutkimuksessa, erityisesti hakuperustaiset optimointiongelmia ratkaisevat menetelmät. Peliteollisuudessa näistä menetelmistä voi olla suurta hyötyä etenkin pienille yrityksille sekä yksittäisille ohjelmoijille, joilla ei ole resursseja tuottaa paljon sisältöä manuaalisesti. Aihetta käsittelevillä tutkimuksilla on tärkeä merkitys menetelmien kehittämisessä riittävän toimiviksi, että niitä voitaisiin käyttää pelituotannossa.

Procedural content generation has recently been a surge in academic research. Especially search-based approaches have seen a rise in popularity. For the game industry these methods can be useful, especially for small businesses and individual programmers, who do not have the resources to produce a lot of content manually. Studies on this theme play an important role in the developing methods to work adequately, so that they could be used for game production.
Main Author
Format
Theses Bachelor thesis
Published
2015
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201506022145Use this for linking
Language
Finnish
License
In CopyrightOpen Access

Share