Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorTörmä, Elina
dc.contributor.authorYli-Rahnasto, Leena
dc.date.accessioned2015-05-21T12:22:34Z
dc.date.available2015-05-21T12:22:34Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1474067
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/45984
dc.description.abstractTässä tutkimuksessa tutkin, millaisia käsityksiä esikoulunopettajilla ja ensimmäisen luokan luokanopettajilla on työtyytyväisyyden rakentumisesta. Tutkimuksen tuloksista ja johtopäätöksistä on hyötyä opettajankoulutuslaitokselle ja kentän työntekijöille. Tutkimukseni tuloksista on nähtävissä opettajien työtyytyväisyyden rakentumisen monimuotoisuus. Tutkimukseni on laadullinen ja tutkimusotteeni fenomenografinen. Keräsin tutkimukseni aineiston keväällä 2014 yksilöhaastatteluin eräästä suomalaisesta kaupungista. Haastattelin kahta ensimmäisen luokan luokanopettajaa, kahta päiväkodissa työskentelevää esikoulunopettajaa ja kolmea koulussa toimivaa esikoulunopettajaa. Analysoin tutkimukseni aineiston fenomenografista analyysiä mukaillen. Muodostin analyysin jälkeen horisontaalisen kuvauskategoriajärjestelmän. Opettajien käsitykset työtyytyväisyydestä koskevat työ- ja vapaa-aikaa opettajan työssä, opettajan työn kuormittavuutta, opettajan työn sisältöihin vaikuttavia tekijöitä, viihtymistä opettajan työssä ja opettajan työhön sitoutumiseen vaikuttavia tekijöitä. Nämä kaikki yhdessä rakentavat opettajien työtyytyväisyyttä. Keskeistä opettajien myönteisen työtyytyväisyyden kannalta ovat muun muassa motivaatio, työilmapiiri ja lasten palautteet.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (89 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otheresikoulunopettaja
dc.subject.otherluokanopettaja
dc.subject.otherkäsitys
dc.subject.othertyötyytyväisyys
dc.subject.otherfenomenografia
dc.title"Että jos sä tykkäät ja nautit sun työstäs niin, kyllä se vain näkyy" : esikoulunopettajien ja ensimmäisen luokan luokanopettajien käsityksiä työtyytyväisyyden rakentumisesta
dc.title.alternativeEsikoulunopettajien ja ensimmäisen luokan luokanopettajien käsityksiä työtyytyväisyyden rakentumisesta
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201505211942
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Educationen
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineLuokanopettajakoulutusfi
dc.contributor.oppiaineTeacher Educationen
dc.subject.methodFenomenografia
dc.date.updated2015-05-21T12:22:34Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi103
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysoluokanopettajat
dc.subject.ysokäsitykset
dc.subject.ysotyötyytyväisyys
dc.subject.ysotyöhyvinvointi
dc.subject.ysotyön imu
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot