Show simple item record

dc.contributor.advisorAsunta, Laura
dc.contributor.authorSharma, Heidi
dc.date.accessioned2015-05-08T07:56:58Z
dc.date.available2015-05-08T07:56:58Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1473402
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/45814
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tavoitteena oli kartoittaa, millä tavoin yritysblogeja voidaan hyödyntää ulkoisen brändiviestinnän välineenä. Teoriaosuudessa määriteltiin tutkimuksen keskeisimpiä käsitteitä sekä tiivistettiin, mitä hyötyjä ja mahdollisuuksia yritysblogi tarjoaa organisaatioille ja minkälaisia ominaisuuksia on hyvällä yritysblogilla. Lisäksi käsiteltiin lyhyesti yritysbloggaamiseen liittyviä haasteita ja riskejä. Tämän jälkeen käsiteltiin yritysblogin mahdollisuuksia brändin tunnettuuden kasvattamisessa, brändiuskollisuuden vahvistamisessa sekä mielleyhtymien liittämisessä brändiin. Tutkimuksen empiirisessä osuudessa tutkittiin, kuinka yritysblogin avulla voidaan vahvistaa brändiä liittämällä siihen haluttuja mielikuvia. Tutkimuksen kohteeksi valittiin OP-Pohjolan Taloudessa-blogi. Aineisto koostui 23 blogikirjoituksesta, jotka ilmestyivät syyskuun ja lokakuun vaihteessa vuonna 2014. Laadullisen sisällönanalyysin avulla tutkittiin, minkälaisia teemoja Taloudessa-blogista löytyy ja minkälaisia mielikuvia blogi niiden kautta liittää OP-Pohjolan brändiin. Lisäksi verrattiin, miten nämä mielikuvat vastaavat OP-Pohjolan itse määrittämiä arvoja ja strategisia kilpailuetuja. Tämän tutkimuksen perusteella näyttää siltä, että OP-Pohjola onnistuu yritysbloginsa avulla rakentamaan ja vahvistamaan mielikuvaa ihmisläheisestä, kokonaisvaltaisesta ja asiantuntevasta finanssiryhmästä, jonka tavoitteena on menestyä yhdessä suomalaisten yritysten ja yksityishenkilöiden kanssa. Tämä vastaa melko hyvin sitä positiota, jota OP-Pohjola ainakin kilpailuetu- ja arvojulistuksensa perusteella tavoittelee. Tarjoamalla erottuvaa informaatiota, perusteltuja näkemyksiä ja toimivia ideoita OP-Pohjola raivaa samalla tietä kohti toimialansa ajatusjohtajan asemaa.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (83 sivua)
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherOP-Pohjola
dc.titleYritysblogi brändiviestinnän välineenä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201505081766
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.date.updated2015-05-08T07:56:58Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysobrändit
dc.subject.ysoviestintä
dc.subject.ysomarkkinointiviestintä
dc.subject.ysoyhteisöviestintä
dc.subject.ysoblogit
dc.subject.ysoyritykset
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record