Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorAro, Mari
dc.date.accessioned2015-02-16T08:50:50Z
dc.date.available2015-02-16T08:50:50Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationAro, M. (2012). Effects of authority: Voicescapes in children’s beliefs about the learning of English. <i>International Journal of Applied Linguistics</i>, <i>22</i>(3), 331-346. <a href="https://doi.org/10.1111/j.1473-4192.2012.00314.x" target="_blank">https://doi.org/10.1111/j.1473-4192.2012.00314.x</a>
dc.identifier.otherCONVID_21727873
dc.identifier.otherTUTKAID_52956
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/45329
dc.description.abstractThis paper examines learner beliefs from a dialogical point of view. Drawing on the writings of the Bakhtin circle, it sees beliefs as shared and recycled viewpoints that are multivoiced: they echo the voices of others as well as the voice of the speaker. A longitudinal interview study was conducted among a group of young Finnish learners of English. The analysis of the data focused on the voicework present in the learners’ answers: how they, on the one hand, echoed or even repeated the voices of authority, and, on the other hand, brought forward their own insights. The results indicate that the authoritative voices strongly influence how the individual viewpoints are formed and presented and may consequently also influence learner actions.en
dc.description.abstractArtikkelissa tarkastellaan oppijoiden käsityksiä dialogisesta näkökulmasta. Dialogisuus perustuu ns. Bahtinin piirin kirjoituksiin, ja sen valossa käsitykset nähdään jaettuina ja kierrätettyinä näkökulmina, jotka ovat moniäänisiä: niissä kaikuvat sekä toisilta haltuunotetut äänet että puhujan oma ääni. Artikkelissa esiteltävässä pitkittäisessä haastattelututkimuksessa tarkasteltiin suomalaisten englannin oppijoiden käsityksiä. Analyysissä keskityttiin oppijoiden vastauksissa kaikuviin ääniin: sekä kaiutettaviin tai toistettaviin autoritäärisiin ääniin että oppijoiden omalla äänellään esittämiin näkemyksiin. Tulokset osoittavat, että autoritääristen äänien edustamat näkökulmat vaikuttavat vahvasti siihen, miten omat näkemykset muodostetaan ja esitetään, ja niillä saattaa näin olla vaikutusta myös oppijoiden toimintaan.fi
dc.language.isoeng
dc.publisherWiley-Blackwell
dc.relation.ispartofseriesInternational Journal of Applied Linguistics
dc.relation.urihttp://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1111/(ISSN)1473-4192
dc.subject.otherlearner beliefs
dc.subject.otherdialogism
dc.titleEffects of authority: Voicescapes in children’s beliefs about the learning of English
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201301191084
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.oppiaineSoveltava kielitiedefi
dc.contributor.oppiaineApplied Linguisticsen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.date.updated2013-01-19T04:30:22Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange331-346
dc.relation.issn1473-4192
dc.relation.numberinseries3
dc.relation.volume22
dc.type.versionacceptedVersion
dc.rights.copyright© 2012 Blackwell Publishing Ltd. This is a final draft version of an article whose final and definitive form has been published by Blackwell.
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysokäsitykset
dc.subject.ysodialogisuus
dc.subject.ysoääni
dc.subject.ysokielen oppiminen
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6333
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10824
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4573
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24061
dc.relation.doi10.1111/j.1473-4192.2012.00314.x
dc.type.okmA1


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot