Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorPitkänen-Huhta, Anne
dc.contributor.authorMäntylä, Katja
dc.contributor.editorMutta, Maarit
dc.contributor.editorLintunen, Pekka
dc.contributor.editorIvaska, Ilmari
dc.contributor.editorPeltonen, Pauliina
dc.date.accessioned2014-12-16T11:53:08Z
dc.date.available2014-12-16T11:53:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationPitkänen-Huhta, A., & Mäntylä, K. (2014). Maahanmuuttajat vieraan kielen oppijoina: monikielisen oppilaan kielirepertuaarin tunnistaminen ja hyödyntäminen vieraan kielen oppitunnilla. In M. Mutta, P. Lintunen, I. Ivaska, & P. Peltonen (Eds.), <i>Tulevaisuuden kielenkäyttäjä = Language users of tomorrow</i> (pp. 89-108). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 72. <a href="https://journal.fi/afinlavk/article/view/60057" target="_blank">https://journal.fi/afinlavk/article/view/60057</a>
dc.identifier.isbn978-951-9388-60-1
dc.identifier.otherCONVID_23969550
dc.identifier.otherTUTKAID_63601
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/44906
dc.description.abstractMultilingualism and its eQ ect on language learning and teaching have been widely studied from the point of view of + rst languages, but multilingualism as a resource in foreign language learning/teaching has been largely neglected. Yet, the number of migrant students grows in Finnish schools as immigration becomes more common. In Finland, the number of migrant students at schools is growing rapidly. This pilot study addresses multilingual resources and how they are being recognised and employed in foreign language classroom. Teachers’ experiences reveal that the issue is neglected in teacher training. Yet, it is a question teachers face in their everyday work. This paper discusses the views of teachers on migrant students in the foreign language classroom, considering both the whole group, and the migrant student.en
dc.format.extent195
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys
dc.relation.ispartofTulevaisuuden kielenkäyttäjä = Language users of tomorrow
dc.relation.ispartofseriesSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinlavk/article/view/60057
dc.subject.othermaahanmuuttajataustainen oppilas
dc.subject.othervieraan kielen oppiminen
dc.titleMaahanmuuttajat vieraan kielen oppijoina: monikielisen oppilaan kielirepertuaarin tunnistaminen ja hyödyntäminen vieraan kielen oppitunnilla
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201411203317
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
jyx.tutka.ksnameTulevaisuuden kielenkäyttäjä. Language users of tomorrow
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.date.updated2014-11-20T16:30:06Z
dc.relation.isbn978-951-9388-60-1
dc.type.coarbook part
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange89-108
dc.relation.issn0781-0318
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Tekijät © AFinLA ry.
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysomaahanmuuttajat
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysoluokkatyöskentely
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysomonikielisyys
dc.subject.ysovieraat kielet
dc.subject.ysooppitunnit
dc.subject.ysoopettaja-oppilassuhde
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6165
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24061
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p568
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38117
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6720
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p30184
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p567
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1050


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot