Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLaajalahti, Anne
dc.contributor.authorPirinen, Aija
dc.date.accessioned2014-11-30T10:55:11Z
dc.date.available2014-11-30T10:55:11Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1452947
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/44769
dc.description.abstractTämän tutkielman tavoitteena oli kartoittaa, miten terveysteknologiayritykset ovat viestineet päästäkseen kansainvälisille markkinoille. Tutkielmassa selvitettiin, miten terveysteknologia- yritykset viestivät rakentaakseen kansainvälisiä verkostoja, millaista suhdetoimintaa yritykset harjoittavat ulkomaisten sidosryhmiensä kanssa, millaisilla viestintäkeinoilla yritykset rakentavat luottamusta sidosryhmiensä kanssa ja millaisia viestintävälineitä ne käyttävät viestiäkseen ulkomaisten sidosryhmiensä kanssa. Tutkimus toteutettiin yritysjohtajien teemahaastatteluina ja aineisto analysoitiin sisällönanalyysin avulla. Tuloksista kävi ilmi, että yritysten toimitusjohtajilla on merkittävä rooli verkostojen rakentamisessa. Merkittävimpänä verkostoitumisen välineenä koettiin henkilökohtainen tapaaminen. Messut ja kongressit nähtiin hyvinä verkostoitumisen foorumeina. Verkostoitumisessa hyödyn-nettiin myös mielipidevaikuttajia. Säännöllinen yhteydenpito sidosryhmiin koettiin tärkeänä. Merkittävänä suhdetoiminnan muotona nousi esille henkilökohtaisten suhteiden ja jopa kaveruuden rakentaminen yhteistyökumppaneiden kanssa. Tutkimusaineistosta nousi esiin kuusi pääasiallista viestintäkeinoa, joilla yritykset pyrkivät osoittamaan luottamusta. Nämä ovat henkilökohtainen tapaaminen, referenssien hyödyntäminen, nopea reagointi ja kysymyksiin vastaaminen, tiedottaminen ja kumppanin pitäminen ajan tasalla, aikatauluista ja lupauksista kiinni pitäminen sekä tuotteiden ja dokumenttien siisti ulkoasu. Sähköposti oli tutkimukseen osallistuneissa yrityksissä käytetyin viestintäväline. Sen sijaan sosiaalista mediaa yritykset eivät juuri hyödyntäneet kansainvälisessä toimintaympäristössään.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (73 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherkansainvälistyminen
dc.subject.otherluottamus
dc.subject.otherPR
dc.subject.othersuhdetoiminta
dc.subject.otherverkostoituminen
dc.subject.otherverkostot
dc.titleTerveysteknologiayritysten suhdetoiminta ja verkostojen rakentaminen kansainvälisillä markkinoilla
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201411303397
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.date.updated2014-11-30T10:55:11Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysoyritykset
dc.subject.ysokansainvälistyminen
dc.subject.ysoluottamus
dc.subject.ysosuhdetoiminta
dc.subject.ysoverkostoituminen
dc.subject.ysoverkostot
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright