Show simple item record

dc.contributor.authorMäättä, Veera
dc.date.accessioned2014-09-02T10:59:03Z
dc.date.available2014-09-02T10:59:03Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1444983
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/44177
dc.description.abstractOppilaat aloittavat Suomessa englannin opiskelun useimmiten 3. luokalla. Englannin kieli on kuitenkin vahvasti läsnä Suomessa esimerkiksi mediassa ja ulkomaalaisten kautta. Monet perheet myös matkustavat ulkomaille. Siksi onkin syytä olettaa, että lapsilla on asenteita englannin kieltä kohtaan jo ennen kuin he aloittavat sen opiskelun koulussa. Asenteilla on suuri merkitys englannin kielen oppimistuloksien kannalta. Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tutkia millaisia asenteita lapsilla on englannin kieltä kohtaan 2. luokan keväällä ja kuinka asenteet ovat muuttuneet 3. luokan kevääseen mennessä, kun he ovat opiskelleet englantia suurin piirtein yhden lukuvuoden verran. Tutkimus käsittelee myös lasten englannin kontakteja vapaa-ajalla ja heidän vanhempiensa asenteita englannin kieltä kohtaan, sekä näiden mahdollista yhteyttä lasten asenteisiin. Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena. Siihen osallistui 15 lasta, jotka vastasivat kyselyyn sekä 2. että 3. luokalla. Tuloksia tarkastellaan koko ryhmän osalta, sekä kaksi oppilasta on valittu tarkempaan tarkasteluun negatiivisemmista ja positiivisemmista asenteista. Tutkimuksen tulosten perusteella lasten asenteet englantia kohtaan ovat etupäässä positiivisia ja englannin opiskelu nähdään mielekkäänä. Asenteet ovat kuitenkin muuttuneet hieman negatiivisemmiksi 3. luokan kevääseen mennessä.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (127 sivua)
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherattitudes to English as a foreign language
dc.subject.otherlanguage education
dc.subject.other2nd and 3rd graders
dc.subject.otherquestionnaire study
dc.subject.otherchildren's drawings
dc.title2nd and 3rd graders' attitudes towards the English language : attitudes before and after studying English at school
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201409022704
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosKielten laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Languagesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.date.updated2014-09-02T10:59:04Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysokoululaiset
dc.subject.ysoasenteet
dc.subject.ysolapset
dc.subject.ysoopetus


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record