Luokanopettajaopiskelijat ja kielioppi
Tainio, L. & Marjokorpi, J. (6.5.2014). Luokanopettajaopiskelijat ja kielioppi. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti (Toukokuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2014/
Päivämäärä
2014Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Tulevien perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden luonnoksessa (OPS16) korostuvat kielitietoisuus ja entistä laajemmin ymmärretyt tekstitaidot, joita ehdotuksessa kutsutaan monilukutaidoksi. Perustan tekstitaidoille luovat luokanopettajat, jotka opettavat valtaosan äidinkielen perusopetuksesta. Mitä tämä opetussuunnitelman uusi suunta tarkoittaa luokanopettajaopiskelijoiden kannalta?
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2014/Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotSamankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Opettaminen, tunteet ja toimijuus suomalaisten ja ranskalaisten luokanopettajaopiskelijoiden omakuvissa
Mäkinen, Sini; Eskonsipo, Roosa (2019)Tässä tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten ja ranskalaisten luokanopettajaopiskelijoiden tunteiden vaikutusta heidän kokemaansa toimijuuteen. Lisäksi tutkimuksen kohteena oli selvittää miten suomalaisten ja ranskalaisten ... -
Luokanopettajaopiskelijoiden koulutusvalinta ja opintoihin sitoutuminen
Hietala, Miina (2015)Tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella luokanopettajaopiskelijoiden koulutusvalintamotiiveja, opintoihin sitoutumista sekä motiivien ja sitoutumisen yhteyttä. Aiempien tutkimuksien mukaan opiskelijan tavoitteet vaikuttavat ... -
Erilaisuus voimavarana sekä haasteena luokanopettajaopiskelijoiden kotiryhmässä
Pajunen, Netta (2023)Tutkimus käsittelee erilaisuutta ryhmässä. Erilaisuutta tarkastellaan ryhmän sosiaalisista normeista poikkeamisena. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten luokanopettajaopiskelijat suhtautuvat erilaisuuteen kotiryhmässään. ... -
“Pystynkö tähän kaikkeen?” : luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä opettajaidentiteetistään ja työelämäosaamisestaan
Halmesaari, Mari; Alanko, Karoliina (2018)Tutkimuksessa kuvailtiin Jyväskylän yliopiston maisterivaiheen luokanopettajaopiskelijoiden käsityksiä opettajaidentiteetistä ja työelämäosaamisesta. Tutkimus toteutettiin laadullisen tutkimuksen menetelmillä ja tutkimuksen ... -
Opsi popsi porkkanaa : luokanopettajaopiskelijat opetussuunnitelman käyttäjinä
Peltonen, Kaisa; Ryynänen, Miika (2010)Tiivistelmä Peltonen, K. & Ryynänen, M. 2010. Opsi popsi porkkanaa – Luokanopettajaopiskelijat opetussuunnitelman käyttäjinä. Jyväskylän yliopisto. Opettajankoulutuslaitos. Kasvatustieteen pro gradu -tutkielma, 95 sivua ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.